  • 581. Data: 2023-02-20 14:09:34
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 01:32:13 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Znaleziono martwego człowieka, którym miała się opiekować matka, Na
    > chwilę wydania postanowienia nie są znane dowody na podstawie których
    > można by domniemać udział osób trzecich.

    To chyba trzeba cos o braku opieki wynalezc, a nie o nieumyslnym
    spowodowaniu smierci.

    Ale ale ... skad wiesz, kto sie miał opiekować ?

    Matki przeciez nie spytasz, bo najpierw trzeba postawic zarzuty :-)

    J.

  • 582. Data: 2023-02-20 15:49:01
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 19.02.2023 o 22:00, Shrek pisze:

    > Nie doceniasz wagi sprawy - to nie były krawężniki tylko antyterroryści.
    > Głupio by było jakby w rzeczywistej akcji nie mogli wejść na dach bo nie
    > mają papierów.

    Dasz sobie uciąć, może nie rękę, ale mały palec u lewej dłoni, że
    wszyscy mają ważne "papiery"? Przy tym ogólnym jakośtobędzie bałaganie?

    Kamil

  • 583. Data: 2023-02-20 16:15:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 15:49:01 +0100, Kubuś Puchatek wrote:

    > Dasz sobie uciąć, może nie rękę, ale mały palec u lewej dłoni, że
    > wszyscy mają ważne "papiery"? Przy tym ogólnym jakośtobędzie bałaganie?

    Robert moze wyjasni, bo to chyba nie tajemnica, ale po pierwsze - czy
    u nich te papiery wymagane? Bo to służba, a nie praca :-)

    No dobra, przepisy są. Dz.U.2017.110

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ba
    dania-okresowe-i-kontrolne-policjantow-18560806

    Dość lakoniczne, ale jest i słuzba na wysokosci.

    J.

  • 584. Data: 2023-02-20 16:45:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 14:07, J.F pisze:

    > Ale ale - pisales o przesluchaniu swiadkow, innych swiadkow.
    > A przeciez oni blisko miejsca zdarzenia, wiec potencjalnie są
    > sprawcami :-P

    Co prowadzi nas do kolejnego pytania co jak patrol dwóch kulsonow
    znajdzie ciało i jedyną osobą na miejscu jest ten drugi kulson - według
    logiki roberta, skoro są jedyni na miejscu to powinni sobie zarzuty na
    wzajem postawić.

    Albo inaczej kulsonów na miejscu jest nawet czterech i nawet się nagrało
    - zarzuty jak nic - a nie wróć...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 585. Data: 2023-02-20 16:47:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 15:49, Kubuś Puchatek pisze:

    > Dasz sobie uciąć, może nie rękę, ale mały palec u lewej dłoni, że
    > wszyscy mają ważne "papiery"? Przy tym ogólnym jakośtobędzie bałaganie?

    Nie - ale co do zasady myślę, że mogą mieć papiery do pracy na
    wysokości. Tym bardziej że to nie wyższa szkoła rakietowa - ja w każdej
    kolejnej robocie miam, bo prościej jest zrobić niż się zastanawiać czy
    potrzebne;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 586. Data: 2023-02-20 20:48:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ten człowiek chwilę wcześniej był nieprzytomny, więc AED powinien być
    > wydany choćby dla zabezpieczenia. Potem był zresztą defibrylowany już w
    > karetce, więc widać, że ryzyko było duże i realne.

    Podaj podstawę prawną nakazującą ratownikowi wydanie AED. Bo że
    oczywiście mógł na wszelki wypadek zabrać i dołożył łopatę scyzoryk i
    garść innych rzeczy, to inna sprawa.

    > Defibrylatora, nie respiratora.

    Może. Nie szukałem. Z głowy pisze.

    --
    Robert Tomasik

  • 587. Data: 2023-02-20 20:50:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 14:09, J.F pisze:
    > To chyba trzeba cos o braku opieki wynalezc, a nie o nieumyslnym
    > spowodowaniu smierci.
    > Ale ale ... skad wiesz, kto sie miał opiekować ?
    > Matki przeciez nie spytasz, bo najpierw trzeba postawic zarzuty ?

    Jak sadzisz? Kogo policjanci wylegitymowali na miejscu?

    --
    Robert Tomasik

  • 588. Data: 2023-02-20 20:51:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 06:16, Shrek pisze:

    > Bzdura. Ile razy będziesz to powtarzał. RPO stwierdził, ze nie powinnno
    > się słuchać jako świadka osoby co do której istnieją w momencje
    > rozpoczęcia przesłuchania dowody że danyc czyn popełniła.
    Przeczytaj stanowisko RPO.
    --
    Robert Tomasik

  • 589. Data: 2023-02-20 20:54:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ok, rozmowa z osobą jest przesłuchaniem, nawet jesli sie zaczyna
    > "to zaczynamy przesłuchanie".
    > To dlaczego obejrzenie zwłok nie jest oględzinami?
    > To jakas kulsońska logika :-)

    Kulsony mogą sobie oglądać.

    > Ale mnie ciekawi :-)

    O znalezieniu zwłok informuje się dyżurującego prokuratora. To on
    podejmuje decyzję, czy przyjedzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 590. Data: 2023-02-20 20:57:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 15:49, Kubuś Puchatek pisze:

    > Dasz sobie uciąć, może nie rękę, ale mały palec u lewej dłoni, że
    > wszyscy mają ważne "papiery"? Przy tym ogólnym jakośtobędzie bałaganie?
    Każdy policjant przechodzi badania raz na określony okres czasu i to
    komisyjne.
    --
    Robert Tomasik