eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Tue, 21 Feb 2023 00:09:27 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <tssihn$glc$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <63f20564$0$19611$65785112@news.neostrada.pl>
    <tst6ls$tv3$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <63f22ab8$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    <tstlg4$esit$2@dont-email.me>
    <63f276cf$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <tryoj18au21s$.5w50hrs5a74t$.dlg@40tude.net>
    <63f281d9$0$9606$65785112@news.neostrada.pl>
    <10df8roz0w63m$.i7qzri8zx3fa.dlg@40tude.net>
    <63f2c7ca$0$9592$65785112@news.neostrada.pl>
    <YrAIL.587209$%fjc.507859@fx15.ams1>
    <63f3cea7$0$9595$65785112@news.neostrada.pl>
    <OASIL.604768$%fjc.483967@fx15.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    > No już to wałkowaliśmy. 162kk. Później argumentowałeś, że rzecz nie
    > dotyczy wydania komuś przedmiotu, na co ja pokazałem Ci opracowanie, że
    > jak najbardziej dotyczy, na co już nie odpowiedziałeś.
    Jest przepis art. 82a§1 kw, który mówi "Kto w razie powstania pożaru nie
    dopełnia obowiązku określonego w przepisach o ochronie przeciwpożarowej
    oraz Państwowej Straży Pożarnej w postaci ( ...) udzielenia niezbędnej
    pomocy kierującemu działaniem ratowniczym, na jego żądanie, podlega
    karze aresztu, grzywny albo karze nagany. Niby nie ma to związku z
    omawianym tu zagadnieniem, ale jednak.

    Gdyby przyjąć proponowane przez Ciebie rozwiązanie, że każdy byłby
    ścigany za nieudzielenie pomocy poprzez użyczenie AED, to co do zasady
    gdyby ów AED był konieczny podczas pożaru i żądał jego udzielenia
    kierujący działaniami było by to przestępstwo. Czy widzisz powód, by
    uznać, że nieudzielenie tego AED podczas pożaru jest szczególnie mniej
    szkodliwe społecznie, niż w innej sytuacji?

    Jeśli nie, to jaki sens miałoby ustanawianie tego szczególnego przepisu?
    Przecież byłoby to przestępstwo. A tam nie było pożaru, a udzielenia
    przedmiotu nie żądał kierujący działaniami ratowniczymi.

    --
    Robert Tomasik