eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNEST Bank nie chce oddać pieniędzy › Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <o75a4t$jfq$1@node2.news.atman.pl>
    <58986238$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Date: Mon, 6 Feb 2017 14:43:57 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 83
    Message-ID: <58987dab$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.166.240
    X-Trace: 1486388651 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 83.22.166.240:53722
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:760356
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o79r53$2ht$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:
    >>> W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
    >>> Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx
    >>> xxxx.
    >>> Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana
    >>> wiadomość
    >>> tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
    >>> W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać
    >>> wysłany
    >>> przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
    >>> Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
    >>> wprowadzona z Pana strony.
    >>> Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
    >>> wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych
    >>> nie
    >>> są potwierdzane kodem SMS.
    >
    >> Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.
    >> Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
    >> zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
    >> Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

    >Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
    >konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).

    Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
    Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

    >A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę
    >wyłudzenia?

    Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.

    >> No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby
    >> jakis
    >> czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
    >> a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal
    >> haslo.
    >
    >> A ogladales z komputera czy z telefonu ?

    >Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak
    >Man-in-the-middle lub coś podobnego.

    A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
    Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?

    >Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej
    >sumy - ok. 200 zł.

    razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys
    oszukanych.

    >>> Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja
    >>> nie
    >>> miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
    >
    >> Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
    >> Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo
    >> moga
    >> chciec je przebadac.

    >Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym
    >zakresie bez tego nie zrobią.

    Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)

    >> Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal
    >> jesli
    >> byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

    >W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
    >SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

    A pokazuje przychodzace SMS ?

    zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla
    policji i dla KNF.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1