  • Data: 2020-03-07 17:15:15
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 Mar 2020 23:52:01 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Raczej nie nabyli/śmy odporności. Pewna część populacji, która miała
    > bezpośredni kontakt, niekoniecznie chorująca. To raczej będą pojedyncze
    > osoby, niż większe grupy.

    A moze jednak roznosza po swiecie, ale w na tyle malych ilosciach, ze
    nie chorujemy, tylko uodparniamy sie ?

    Bo o ile w polskich warunkach wirus moze szybko ginac, to przeciez
    taki polski turysta wyjezdzajac do Azji powinien blyskawicznie lapac
    infekcje.

    No chyba ze ... ludzkie mechanizmy obronne takie dobre, ze nie tylko
    zmniejszaja skutki/objawy choroby, ale zwalczaja wirusa na tyle
    skutecznie, ze on tam juz nie "wisi w powietrzu".

    > To czym chyba wspomniałem na "inżynierii", że mieli problemy z
    > opracowaniem lokalnych testów na covid19 bo jego genotyp jest w 80%
    > zgodny z genotypem SARS. Zarażonych (jawnie) w SG było tylko 250coś osób
    > i już bruździ w testach bo jak się ktoś zgłosi z kaszlem i temperaturą
    > to nie byłoby wiadomo czy to "stare" przeciwciała na sars... ale zaraz,
    > bo to się kupy nie trzyma, przecież to nie mogą być przeciwciała, a
    > nieaktywny (letalny) wirus. Hmm.

    Ale SARS chyba tez grozny.
    A wiele z testow wykrywa nie wirusa, tylko przeciwciala wlasnie.

    J.