    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 6 Jul 2022 17:42:05 +0200

    On Wed, 6 Jul 2022 16:11:24 +0200, Shrek wrote:

    > Ale oni twierdzili, że pocisk wszedł przodem, a nie że policjant celował
    > w przód a tak się złożyło że strzelił w tył.

    Kto twierdzil?

    > Z tego co mi wiadomo to jeden za to nad wyraz skuteczny.

    pasuje do "niechcianego strzału".

    > Wyglądu w ekspertyzie - nie. Ale jak już mówiłem - pan ockham mówi, że
    > jak kulson zrobił krzywdę obywatelowi a kulson że nie, to kulson raczej
    > kłamie. A jak kulson wygląda jak nakoksowany łysy koks, trenujący sporty
    > walki, to przesuwa to trafność pana ockhama o kolejne kilka procent w

    A tak wyglada?

    > górę - bo z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością masz doczynienia
    > z dresem tylko w mundurze. A typowy dres jest typowy.

    Oceniasz czlowieka po wygladzie :-)

    > Na dniach.

    > Teraz zapewne już tak.

    Albo i nie, ciekawe.

    Przy czym zarzuty postawiono w grudniu 2021

    > Wcześniej nie informował, bo wcześniej zarzutów nie postawił. Natomiast
    > policja twierdzi... że nie wiedziała o żadnych przesłankach do
    > zawieszenia...

    Zdarzenie bylo w listopadzie 2019.
    Prokurator mial przeslanki?

    A swoją drogą - co tyle zajeło - "kompleksowa ekspertyza"?
    Czy kolejka do jej wykonania ?

    I jeszcze
    "W grudniu 2021 roku przesłuchano policjanta ..."
    A wczesniej co - nikt go nie przesluchal, czy tamto sie nie liczy,
    bo jako swiadek bez zarzutów?

    https://konin.naszemiasto.pl/konin-dzisiaj-mija-dwa-
    lata-od-tragicznej-smierci-21/ar/c1-8530795

    Tacy biegli, czy rzeczywiscie nie dalo sie ustalic?

    Tym niemniej ... skoro prokurator dwa lata sledztwo prowadzi,
    to skad komendant ma wiedziec co i jak ?

    > No nie wszędzie jednak. Chociaż w firmach... państwowych na ogół tak.

    Dlaczego w panstwowych?

    Prywatnym Kosciele jak widac tez jest.

    > W sumie racja - założyłem że rzecznik go bronił, ale nie mogę znaleźć,
    > więc punkt dla adwokata diabła.

    https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci?y=2019&
    m=11&archiwum=1
    https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci?y=2019&
    m=12&archiwum=1

    Nie bylo sprawy ? Chyba nie.

    https://wiadomosci.wp.pl/konin-protesty-przed-komend
    a-policji-po-smierci-postrzelonego-21-latka-wyciagni
    jcie-bron-i-nas-zastrzelcie-6447142980348033a

    o tym tez nie napisali :-)

    A moze i napisali
    https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci/214761,
    Areszty-po-niedzielnych-ekscesach.html
    https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci/214832,
    Nie-ma-zgody-na-atakowanie-policjantow.html

    Wow, sam Ciarka.

    "Kierownictwo Policji od początku wspiera i będzie wspierać
    policjanta, który przeprowadzał interwencję wobec 21-latka,
    zapewniając mu wszelką pomoc - również prawną i psychologiczną."

    > https://wtk.pl/news/82184-21-latek-zginal-od-policyj
    nej-kuli-koniec-sledztwa-w-glosnej-sprawie

    > Ale jak nie myślisz to jest odruch. Odruchowo raczej nie będziesz łapał
    > zajętą ręką.

    Albo bedziesz lapal i nie pomyslisz, ze masz w niej pistolet.

    > No chociażby prokuratura dwukrotnie "zaznawała" że strzał padł od przodu.

    Jak widac - bo miala takie opinie bieglych.
    Chyba jednak cos tam w nich bylo, skoro zrobili trzecią.

    Ale ale ... rzecznik prokuratury cos mowil?

    A tu jeszcze taki kwiatek
    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/smierc-
    w-koninie-adam-zginal-od-strzalu-w-plecy-z-przylozen
    ia/xsejlxv

    "- Syn palił e-papierosy i umówił się chłopakami, mieli wymienić
    atomizery. Gdy syn zobaczył starszego sierżanta Sławomira L., zaczął
    uciekać. On się tego policjanta bał - mówi ojciec Adama. Twierdzi, że
    Sławomir L. po wielokroć legitymował jego syna nie podając powodu. -
    Kilka dni wcześniej kazał mu wsiąść do radiowozu i rozebrać się do
    naga - mówi ojciec. "

    Ale ile w tym prawdy ...

    > I wywalczył? ;)

    Chyba nie.

    > Czyli nie ponoszą - moga sobie wpisać co wymyślą i albo
    > się wadliwie uniewinni albo niewinnego skaże i nikt nic z tym nie zrobi...

    Komende jakos zrobili ... ciekawe skad ta nadgorliwosc :-)

    > A rzeczywiście poniósł?

    Np.
    http://www.warszawa.po.gov.pl/contrast.php/pl/main/k
    omunikat/id/572/alias/Informacja+o+kolejnych+zarzuta
    ch+wobec+Wies%C5%82awa+C.+%E2%80%93+by%C5%82ego+bieg
    %C5%82ego+s%C4%85dowego+z+listy+bieg%C5%82ych+przy+S
    %C4%85dzie+Okr%C4%99gowym+w+Warszawie+oraz+by%C5%82e
    go+lekarza+s%C4%85dowego%2C+w+okr%C4%99gu+S%C4%85du+
    Okr%C4%99gowego+w+Warszawie.+.html
    szukaj dalej.

    https://www.money.pl/gospodarka/cba-zatrzymalo-skoru
    mpowanego-bieglego-opinia-za-lapowke-661450668873996
    8a.html

    Ale idzie nowe
    https://www.prawo.pl/biznes/biegly-sadowy-ponosi-odp
    owiedzialnosc-odszkodowawcza-za-wyrok,497085.html

    ... tylko 19 lat

    J.