    Date: Sun, 30 Jun 2013 15:14:27 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komplet punktów...

    > Pewną sprzeczność widzę - jak pustka całkowita, to nie mógł
    > wjechać "nagle".

    Pustka na przejściu i w okolicach, w sensie pieszych.

    > Zbyt często tam jeżdżę, żebym nie mógł napisać "odpada" :>
    > Jadących od Makro widać od samego wyjazdu, z DUŻYM wyprzedzeniem.

    I co? Mam krążyć po rondzie aż znikną?

    > Ba.
    > Mi wychodzi, że on nie powinien ruszyć

    On nie rusza, on jedzie swoim pasem, który się w pewnym momencie skleja
    z moim, tuż przed przejściem.

    > nim przejedziesz
    > obok niego LUB jechać na tyle szybko, że jak nie przyspieszasz
    > to go nie wyprzedzisz do pasów (ściślej: do końca skrzyżowania,
    > przypadkiem w tym samym miejscu).

    > Tam jest linia warunkowego zatrzymania i A7.

    Tak, a co znaczy A7? Znaczy że ma powstrzymać się od ruchu, jeżeli jego
    ruch zmusza mnie do zmiany kierunku jazdy, zmiany pasa ruchu lub
    istotnej zmiany prędkości. A skoro on jedzie swoim pasem, to jego ruch
    mnie do tego nie zmusza.

    W życiu nie będę czekał tam koło Makro aż cały ruch z ronda zaniknie.
    Nie ma nikogo na przejściu/obok to jadę.

    Po prostu przepis o wyprzedzaniu jest skopany.

    > Tak czy nie?
    > Czyli on powinien albo wjechać za Tobą, albo zdecydowanie
    > przed Tobą.

    Gdzie wjechać? On jedzie swoim pasem, ja swoim.

    > Jeśli nie jechałeś *za* nim, to nie widzę gdzie to wyprzedzanie.

    wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
    ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    Dojeżdżam, trzymam się koło niego, żeby nie wyprzedzić, on zwalnia, więc
    mi wychodzi wyprzedzanie.

    > Ciekawe :)
    > Większość świata (która podpisała konwencję) daje sobie radę (jakoś).

    Ale jak se dają radę? Tak, że kierowcy to mają w dupie, a jak Dworak
    zrobi nalot z niebieskimi dla pokazówki, to się sypią mandaty, a do
    tego kierowcy nie są w stanie pojąć za co k-wa te mandaty. I słusznie,
    to logiki w tym brak jakiejkolwiek.

    > A *z jakiego to powodu*?

    Braku prawa do wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach ruchu.

    > Konwencję Wiedeńską czytałeś? ;)

    Jej obowiązywanie w Polsce jest dyskusyjne.

    > Wyjątek (od "niewyprzedzania") dotyczy *WYŁĄCZNIE* przejeżdżania
    > przez pasy (no dobra, nie muszą być akurat pasy - wyznaczone
    > przejścia dla pieszych).
    > Przecież w art.11.6 bez zastrzeżeń odwołuje się do ust.5 (znaczy
    > art.11.5), a tam jest zwyczajnie i po prostu "Na jezdniach mających
    > co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu w kierunku jego
    > jazdy".
    > Widzisz tam gdzieś słowo WYZNACZONYCH?

    Nie wiem, ale skoro polskie prawo zabrania wyprzedzania z prawej na
    niewyznaczonych pasach ruchu, to brak tego zakazu w konwencji nie jest
    miarodajny, nawet jak przyjąć (kwestionowane przez wielu) założenie, że
    w zakresie braku regulacji w PoRD sięgamy do Konwencji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek