  • Data: 2010-09-09 14:06:22
    Temat: Re: Komornik jak go sprawdzic oraz jego poczynania?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof" <b...@g...pl> naskrobał/a w
    news:i690kq$1h5$1@inews.gazeta.pl:

    > chocby części pieniedzy. Niby komornik zrobił jedną licytacje potem
    > drugą jednak z powodu braku chętnych nie został sprzedany. I tu niby
    > jego rola się kończy, gdyż po dwóch ogłoszonych licytacjach (gdzie
    > cena wywoławcza wynosi chyba aż 75% wyceny majątku)

    Przy drugiej 2/3.

    > jak nie ma
    > chętnych to ponoć więcej nie musi tego robić i się martwić. Czy to
    > prawda?

    Art 985 kpc.

    > Uważam że jest to jakaść niefrasobliwość komornika lub jego
    > celowe działanie. Być może celowo wzięta wycena z sufitu żeby nie
    > było chętnych.

    Oszacowania wartości dokonał biegły. Oni mają własne przepisy jak to
    robić.

    > Jak sprawdzić działania komornika, czy robi to
    > rzetelnie? Muszę wystąpić z jakimś wnioskiem (do kogo i jak to ma
    > wyglądać)?

    Jeżeli uważasz, że biegły się pomylił, a byłeś stroną, to możesz iść do
    omornika i zażądać wglądu do akt. Tam powinien być jego operat, w który
    powinno byc dokładnie opisane co szacował i w jaki sposób.

    > Być może komornik celowo gra na zwłoke.

    Byc może powinien ci wydrukowac pieniadze?

    > Jest coś takiego jak przedawnienie wierzytelności, w tym przypadku
    > (nie jestem do końca pewien) wynosi chyba trzy lata.

    10 od umorzenia egzekucji.

    > Czyli po tym
    > okresie dłużnik spokojnie może sobie dalej dysponować majątkiem i
    > nie można już będzie o swoje pieniądze upomnieć?!

    Po tym okresie w razie następnej egzekucji, może złożyć wniosek do sądu o
    pozbawienie tytułu wykonawczego wykonalności i dopiero jak mu to sąd
    przyklepie może cie olewać.

    > Jak więc sprawdzić
    > działania komornika, czy wykorzystał wszystkie możliwości

    Komornik ma dokąłdnie takie mozliwości jakie mu da wierzyciel,

    > (jakie on jeszcze ma poza dwoma licytacjami),

    jesli wierzyciel wniósł tylko o egzekucję z nieruchomosci, to komornik
    prowadzi tylko egzekucje z nieruchomości.

    > ma nad sobą jakiś organ kontrolny?

    Sąd.

    > sprzedać i uzyskaną kwote podzielić na wszystkich. Czyli musze kupic
    > wyłożyc pieniądze aby po podziale malutką cząstke otrzymać. Nie moge
    > zrzec się wierzytelności za jakieś rzeczy?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153