eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaponia: Zakaz małżeństw jednopłciowych niesprzeczny z konstytucją › Re: Japonia: Zakaz małżeństw jednopłciowych niesprzeczny z konstytucją
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Japonia: Zakaz małżeństw jednopłciowych niesprzeczny z konstytucją
    Date: Mon, 20 Jun 2022 19:45:11 +0200 (CEST)

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > się pod ochroną i opieką RP?
    > Bo moim zdaniem taki związek podpada pod "rodzina" chociaż nie ma
    > papierka z urzędu.
    > Tak jak związek homo+homo.
    > Albo homo+dziecko(dzieci).
    > Albo homo+homo+dziecko(dzieci).
    > A jednak nie znajdują się pod ochroną i opieką RP, na równi ze
    > związkiem kobiety i mężczyzny, a wręcz przeciwnie.
    > Nie widzę zastrzeżenia w tej Konstytucji, że jedno będzie pod większą
    > ochroną i opieką, a inne będą pod mniejszą, więc to nie wina
    > Konstytucji, lecz rządzących, którzy mają Konstytucję w dupie.

    ie-zakazuje-malzenstw-homoseksualnych/
    > "Z prof. Ewą Łętowską rozmawia Łukasz Pawłowski"
    > "Skąd więc przekonanie, że Konstytucja wprowadza taki zakaz?
    > (...)
    > Jeżelibym miała spuentować naszą rozmowę, to powiedziałabym, że nie
    > jest problemem to, czego u nas brakuje. Nie jest problemem to, że
    > następuje potężne przekłamanie, upraszczające sens artykułu 18. U nas
    > występuje ogólna wrogość. Nie tylko w stosunku do małżeństw i związków
    > jednej płci czy ludzi do nich aspirujących, ale wręcz do rozmowy na
    > ten temat. Debata jest przesycona fałszem intelektualnym i
> [...]

    Czy sprawdzenie czy ten zapis Konstytucji RP3 ma być interpretowany
    wąsko czy szeroko _ty_ powierzysz TK(PiS) [A]?
    Dopóki jest TK(PIS) KRP-18 zapewne+ oznacza konstytucyjny zakaz
    małżeństw jednopłciowych. Gdzie w konstytucji USA biali ojcowie
    założyciele zapisali prawo kobiet do aborcji? Nigdzie (wprost) ale
    SCOTUS szerzej wyinterpretował.

    Tak samo z prawem do obywatelstwa RP3. *Literalnie* konstytucja wymaga
    rodziców z obywatelstwem (liczba mnoga). To *długa* praktyka sprawia że
    wystarcza obywatelstwo jednego z rodziców. Jakby jakaś "partia
    trzymająca TK" (w drugiej kadencji Sejmu, Senatu i Prezydenta)
    chciała _ruszyć_ w kierunku literalnej interpretacji to może.

    Wiec jak chcesz poważnej dyskusji:
    Jak powinien zostać zmieniony wybór i kadencje sędziów TK żeby po
    TK(PIS) nie nastał TK(PO) [Mi nie chodzi o _przedłużenie_ kadencji
    obecnych sędziów TK(PiS)]. Bo ten system wyborów i długości kadencji
    (9 lat) jest o kant dupy potłuc jak przestało działać "Zmiana u władzy
    co każde wybory".
    Moja propozycja to był wydłużenie kadencji do 25 lat ale tylko jeśli
    kandydat uzyska poparcie 2/3 Sejmu. Opozycji która nie jest bandą
    idiotów powinno się opłacać tak przyklepać _niektórych_ kandydatów jak
    przez to sporo+ kandydatów przestanie być BMW (Bierny Mierny ale
    Wierny). [IMHO Raz ustalonej długości kadencji zmieniać nie wolno]

    [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Jackson

    --
    A. Filip