eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIle obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji? › Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
  • Data: 2022-01-17 12:26:19
    Temat: Re: Ile obecnie napraw z tytulu rekojmi / gwarnacji?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Gwarantem i udzielającym rękojmi jest chyba ten sam podmiot (polski sprzedawca JDG
    importerem z Chin).
    Nie pamiętam, abym otrzymał gwarancję - nie ma jakichś ustawowych 2-letnich w PRL
    (UE)?
    W opisie produktu w sklepie internetowym: "- GWARANCJA 24 MIESIĄCE".

    "Regulamin sklepu internetowego
    Internetowy sklep ... ...
    § 9 REKLAMACJE
    W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego
    towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie
    cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
    Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w
    Kodeksie cywilnym:
    Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
    Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
    Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
    Żądać usunięcia wady
    Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na na formularzu reklamacyjnym do pobrania ze
    strony sklepu lub z internetu i dołączenia go
    do odsyłanej paczki na adres zawarty w § 2 Regulaminu.
    Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie
    reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest
    zobowiązany do dostarczenia tego towaru na własny koszt na adres ul.Klasztorna 13a
    05-170 Zakroczym.
    Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o
    jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w
    Sklepie.
    Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2
    Regulaminu.
    Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

    POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
    Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in.
    z:
    Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
    Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
    mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
    tutaj:
    www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
    Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy
    Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
    do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
    zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
    dostępny jest pod adresem: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
    Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    § 11 ZASTRZEŻENIA
    Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie
    ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z
    przepisów prawa."


    -----
    > To przy rękojmi.
    > Przy gwarancji może być różnie, zależy co tam gwarant obieca.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1