  • Data: 2023-05-24 18:36:53
    Temat: Re: GDDKiA oraz ich ubezpieczenie
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.05.2023 o 13:14, K pisze:

    > Dawno dawno temu w latach 90, ktos z rodziny probowal ustalic
    > winnego/wlasciciela w takiej samej sprawie i z tego co pamietam
    > dowiedzial sie, ze lasy panstwowe owszem sa wlascicielem sarny ale
    > chetnie wystapia z odszkodowaniem za zabicie im sarny. skonczylo sie na
    > niczym.

    opierając się na tej zasadzie to na drodze można robić wszystko

    jednak miało tu miejsce wtargnięcie zwierzęcia (zakładamy, że kierowca nie mógł
    uniknąć
    zdarzenia)

    jeżeli skarb państwa jest właścicielem, to powinien wkalkulować to w koszty
    posiadania,
    jeżeli do podobnego zdarzenia dojdzie z udziałem psa, to właściciel będzie
    odpowiedzialny
    za szkodę i o ile nie udowodni, że kierowca wjechał w psa celowo, to odszkodowania za
    psa
    przecież nie zobaczy