eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu › Re: [Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu
  • Data: 2006-12-23 18:43:23
    Temat: Re: [Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu
    Od: "Dominika" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na samym początku 2005 roku, czyli również na samym początku
    > spłaty długu, przyszło do nas pismo o wykluczeniu z członkowstwa
    > spółdzielni. Nie odwołaliśmy się, bo nie zależało nam na tym członkostwie.

    No to mamy problem. Odnalazłam pismo informujące o wykluczeniu z
    członkostwa. Było ono wysłane poleconym i odebrane przez nas 18 czerwca 2003
    roku. Wówczas artykuł 178 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych mówiący o
    tym, że po 6 miesiącach od ustania członkostwa wygasa prawo do
    własnościowego spółdzielczego prawa do mieszkania jeszcze był ważny (został
    wykreślony wyrokiem TK z dnia 30 marca 2004, stracił moc 14 kwietnia 2004
    r.).
    Czy to oznacza, że własnościowe prawo wygasło 18 grudnia 2003 roku (czyli 4
    miesiące przed wyrokiem TK) i spółdzielnia ma prawo nam zabrać to
    mieszkanie?

    Z jednej strony prawo nie działa wstecz (więc chyba rónież TK nie może
    działać wstecz), z drugiej strony - przecież ten art ustawy o spół. mieszk.
    był niezgodny z Konstytucją?

    Pozdrawiam :(
    Dom