eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu › Re: [Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu
  • Data: 2006-12-24 14:13:19
    Temat: Re: [Długie] Spółdzielnia chce zabrać nam mieszkanie własnościowe - chcą mowy najmu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dominika wrote:
    [ciach]
    > Z jednej strony prawo nie działa wstecz (więc chyba rónież TK nie może
    > działać wstecz), z drugiej strony - przecież ten art ustawy o spół. mieszk.
    > był niezgodny z Konstytucją?

    Tak czy inaczej siłą nie będą w stanie nikogo wyrzucić bez nakazu
    eksmisji, a tego bez wyroku sądowego za chiny ludowe nie dostaną, więc
    nie ma co się zawczasu stresować.

    Poza tym nawet gdyby doszło do najgorszego - w wypadku wygaśnięcia
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu spółdzielnia obowiązana
    jest uiścić uprawnionemu wartość rynkową tego prawa (ale nie więcej niż
    to, co spółdzielnia dostanie za to mieszkanie na licytacji).

    W tym najgorszym przypadku będą mieli kasę na wybudowanie całkiem miłego
    domku kawałek pod miastem ;) - wiele ludzi z własnej woli sprzedaje
    mieszkania i buduje się pod miastem (sam jestem "w trakcie").

    Tak czy inaczej - poradź się jakiegoś solidnego prawnika, bo taki
    problem to już "wyższa szkoła jazdy". Może np. da się coś zakombinować
    na tej podstawie, że w przypadku wygaśnięcia praw do lokalu lokatorzy
    powinni zostać wezwani do jego opuszczenia... Bo tak to spółdzielnia
    albo zgodziła się na zamieszkiwanie przez "dzikich lokatorów" albo sama
    nie skorzystała z niekonstytucyjnego zapisu w ustawie.

    PS: to nie był 178 tylko 17 z indeksem 8 (tak dla ścisłości).