  • Data: 2022-06-30 01:48:06
    Temat: Re: Data zgonu w akcie zgonu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-06-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to serce przestaje ci bić. I nie oddychasz.
    > Ale podchodzi fachowiec, i serce zaczyna bić.
    > Byłes martwy, czy nie?
    >
    > Fachowiec wolno podchodzil - mózg nie pracuje. A serce ciagle pracuje.
    > Choc mialo przerwe.
    > Lekarze mowia, ze mózg umarł.
    >

    > Wiec owszem - nie mozna byc w polowie umarłym. Jest akt zgonu,
    > smierc stwierdzona - dla prawnikow/urzednikow i funkcjonariuszy
    > wszystko jasne :-)
    > Choc plotki mowią, ze czasem sie zdarza trupowi ozyc i wtedy dopiero
    > ma klopot :-)

    Zapewne taki sam jak uznanie kogoś za zmarłego z innych powodów. Nie
    wiem jaka jest praktyka, ale jak nie ma krążenia to i mózg jest wkrótce
    trup, więc na ogół nie ma raczej problemu z prawidłową diagnozą
    trupowatości.

    A jak umiera więcej osób w zbliżonym czasie i jakiś czas jest wpisany w
    karcie zgonu, to jak ktoś ma jakiś interes prawny aby kwestionować
    kolejność no to może być problem. Jakiś dobry przykład, jaki to mógłby
    być interes?

    --
    Marcin