  • Data: 2005-05-10 18:12:16
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zgody a kiedy nie ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej wrote:
    > Czy w przypadku takich uroczystości jak komunia mam prawo fotogerafować
    > swoje dziecko bez względu na to kto jest w tle.
    tak, z tym, że to twoje dziecko ma byc obiektem zdjęcia

    > Czy "jego eminancja ksiądz" ma prawo zabronić mi fotografowania dziecka w
    > kościele jesli nie zakłucam powagi mszy i fotografuje tylko w momentach gdy
    > nie przeszkadzam w obrzędzie ?
    teoretycznie to może ci zabraniać, ale zabronić nie może.
    chyba, że wezwie policje i podciągnię to pod naruszanie porządku w
    miejscu kultu, ale jeżeli to jest komunia to i tak zostanie wyśmainy, bo
    zapewne nie ty jeden fotografowałeś

    > Czy naruszam prawo w tym przypadku ?
    jeżeli fotografowanie jest w zwyczaju przyjęte podczas takich
    uroczystości to nie.

    > Czy fotografujac dziecko indywidulanie i publikując fotografię w internecie
    > autor narusza prawo ?
    tak, bo po pierwsze nie ma zgody opiekunów dziecka, a ksiądz to zgodę
    może wyrażać w imeiniu własnych dzieci.
    chyba, że nie są to zdjęcia portretowe, a ogólnie w grupie, gdzie
    dziecko nie jest głownym obiektem.

    > Gdzie jest granica - rozumiem że trudna do zdefiniowania - kiedy można
    > fotografować dziecko bez zgody rodzica a kiedy jest to bezwzględnie wymagane

    tam, gdzie tematem zdjęcia staje się dziecko, a nie np. uroczystość.