  • Data: 2005-05-10 22:06:27
    Temat: Re: [DŁUGIE] Kiedy można fotografować bez zgody a kiedy nie ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JanuszHr wrote:

    > Gdybyś fotografował moje dzieć bez mojej zgody i jescze byś publikował te
    > zdjęcia to szanowny kolego miałbyś poważne problemy.Zapewniam Cię ,że
    > dyrekcja szkoły też by miła problemy.Ja oczywiście nie zakładam ,że masz
    > nie czyste intencje ale naruszasz - nie wchodząc w analizowanie stanów
    > prawnych- to do czego rodzice mają prawo a więc do decydowania co ich
    > dzieciom wolno a co nie.Jeżeli robisz to w szczytnym celu to zawsze
    > postaraj się o zgodę rodziców bo inaczej możesz mieć poważne kłopoty.

    Obawiam się, że przeceniasz swoje możliwości, a co gorsze, uprawnienia.
    W przypadkach, ktore opisałem wyżej, mogę bez żadnych konsekwencji
    wykonać i opublikowac zdjęcie p.t. "dzieci w szkole na przerwie", gdzie
    na pierwszym planie bedzie czyjeś (może być i Twoje) dziecko. Każdy
    fotograf czy redaktor prowadzący może podac Ci setki takich przypadków,
    włącznie z groźbami jakie otrzymują.

    Tu masz przykład zdjęcia, gdzie sa "trochę" starsze dzieci, ale głowę
    daję, że nikt zgody pisemnej nie wyrażał i że do żadnego procesu nie
    dojdzie.
    http://bi.gazeta.pl/im/4/2699/z2699094G.jpg

    Niemniej w znakomitej większości przypadków wydawcy - dla świętego
    spokoju- starają się mieć stosowne oświadczenie, co nie znaczy, że muszą
    je mieć.

    M.