eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wynoszenie informacji z firmy jest przestępstwem gospodarczym? › Re: Czy wynoszenie informacji z firmy jest przestępstwem gospodarczym?
  • Date: Sat, 05 Jan 2008 04:07:02 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wynoszenie informacji z firmy jest przestępstwem gospodarczym?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Teoretycznie z art. 266 kk można go pociągnąć, ale wcześniej wypadałoby go
    > o tym poinformować, że wszelkie rysunki wykresy iinformacje w zakłądzie są
    > poufne. Zawierając umowy o pracę, zlecenia czy dzieła nie ma przeszkód, aby
    > w treści zawrzeć takie klauzule.

    Ale to, jak pisałem, dopiero przy ujawnieniu tej informacji osobom trzecim.

    Przy czym mały problem formalny: umowa o dzieło to nie jest pełnienie
    funkcji, działalność publiczna ani społeczna czy naukowa. Czy jest to
    działalność gospodarcza? Raczej nie, bo by musiał mieć ją
    zarejestrowaną. Czy jest to wykonywanie pracy? Też nie za bardzo, bo
    wtedy podpada się pod prawo pracy...

    > No chyba, ze ustawa o ochronie info niejawnych ma tu zastosowanie, wtedy
    > idziesz do ABW i oni wiedzą co zrobić, ale na pewno za szybko go nie
    > aresztują.

    Tylko że odpowiedzialność za to poniosą ludzie, którzy jemu te
    informacje ujawnili.