eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun] › Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Subject: Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Fri, 17 Sep 2021 07:53:02 +0200

    > Chodzi o to, że pierwszy warunek, który podałeś nie jest konieczny.
    > Możesz nie mieć technicznych możliwości spełnienia groźby, ale jeśli
    > osoba, której grozisz jest przekonana, że groźba jest realna to i tak
    > jest to groźba karalna.

    Nie "jest przekonana" a "ma uzasadnione obwawy przed spełnieniem
    groźby". Skoro wiadomo, że braun realnie nie zamierza spełnić tej groźby
    to wiadomo że weekendowy nie ma się czego obawiać.

    Znacznie poważniejsze i możliwe do spełnienia groźby zostawały uwalone
    na etapie umorzenia postępowania "bo on tylko tak gada". A jak poszły
    dalej to były uwalane w sądzie jeśli tylko były poważne przesłanki, że
    "sprawca" groźby nie zamierzał spełnić. Wynika to z faktu że nie
    wystarczy "przekonanie pokrzywdzonego" że "sprawca może". Linia
    orzecznictwa jest taka, że muszą być obiektywne przesłanki że groźba
    może być spełniona. Na przykład w moim przypadku jak miejscowy wariat
    groził mi przy policjantach że "wie kim jestem i gdzie mieszkam"
    umorzono to, bo zgodnie z zeznaniami świra "nie miał on zamiaru mi
    grozić, działał w stanie wzburzenia i wyraził żal". Co ciekawe nie
    chciało im się nawet powołać na oczywistą niepoczytalność sprawcy, bo to
    kłopot.

    --
    Shrek