eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun] › Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
  • Data: 2021-09-17 12:41:58
    Temat: Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-09-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale po spójniku "i". Czyli musi być spełniony warunek wcześniejszy. Samo
    > "przekonanie pokrzywdzonego" nie wystarczy. Musi być jeszcze "realnie
    > oceniający". W tym wypadku nie ma _uzasadnionej_ obawy że braun
    > weekendowego _zamierza_ powiesić.

    > Jeśli sąd oceni, że groźba jest nierealna, to drugiego warunku nawet
    > badać nie będzie.

    Oj bardzo bardzo się mylisz.

    Jest sobie osoba, z którą gada ktoś przez Internet a ten ktoś tak ją
    zmanipulował, że wierzy, że może jej poderżnąć gardło. Grozi jej mówiąc o
    tym. Ta osoba nie wie, że ten ktoś jest sparaliżowany i generalnie
    przykuty do łóżka. Jest groźba karana czy jej nie ma? Jak najbardziej jest.

    https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/ciekawostki/5
    203644,Grozba-karalna-orzecznictwo-przyklady.html
    "W orzecznictwie podkreśla się, że stan uzasadnionej obawy należy oceniać
    według kryteriów subiektywnych, tzn. patrząc na to z punktu widzenia
    osoby, do której kierowana jest groźba, nie zaś z punktu widzenia
    rzeczywistej możliwości realizacji danej groźby. "
    [..]

    ,,(...) Wystarczy, że pokrzywdzony uważa, iż niebezpieczeństwo spełnienia
    groźby jest realne i ma on podstawę do takiego poglądu. Niebezpieczeństwo
    realizacji groźby nie musi obiektywnie istnieć, obiektywna musi być tylko
    groźba (zob. wyrok Sądu Najwyższego z 9 grudnia 2002 r., sygn. akt IV KKN
    508/99). Nie jest też konieczne, aby grożący miał w rzeczywistości zamiar
    zrealizowania groźby, wystarczy, że treść groźby zostanie przekazana
    zagrożonemu. Jest to bowiem przestępstwo przeciwko wolności"
    (postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 16 lutego 2010 r., sygn. akt V KK
    351/09).

    --
    Marcin