  • Data: 2010-06-30 21:12:31
    Temat: Re: Czy nazwa podlega prawu autorskiemu?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (30.06.2010 22:23), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prawo jest niezbywalne.
    > Ale zakazu płacenia Ci przykładowo 1000 zł za każdy rok w którym
    > nie będziesz żądał "podpisania" nie ma.
    > Oczywiście *odrębnie* i *niezależnie* od umowy o przekazaniu praw
    > (niekrzywdzącej i tak dalej).
    > Nie ma zakazu zawierania nieważnych umów, działających w oparciu
    > o zasadę "jak Ty przestaniesz świadczyć, to ja też, obaj powołamy
    > się na nieważność" :)

    No to w sytuacji gdy:
    - BIG COMPANY zamawia u Kowalskiego logo, Kowalski logo wykonuje,
    dostaje za nie wynagrodzenie.
    - BIG COMPANY podpisuje z Kowalskim umowę, że w zamian za 2000zł
    wypłacone do ręki, Kowalski zobowiązuje się nie rościć prawa do jego
    podpisu na logo,

    czy nie może być tak że:
    - Kowalski za pół roku żąda podpisu na logo, powołując się na nieważność
    umowy,
    - BIG COMPANY w związku z tym żąda zwrotu 2000zł, powołując się na
    nieważność umowy,
    - Kowalski odmawia, tłumacząc że zaszło bezpodstawne wzbogacenie które
    zużył
    ?

    p. m.