  • Data: 2023-10-11 12:09:19
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-10-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/

    > Ale opony IMHO szybko spadły. A felgi widac jak zeszlifowane.

    Wcale nie tak szybko. Jedna siedziała do końca, druga spadła dopiero
    kilkanaście s. przed zatrzymaniem. Felga jedna zeszlifowana do osi,
    która nie jest ani Al ani Mg.

    Stopy Mg nie wiem jak się zachowują bo nigdy nie ciąłem, ale Al nie
    iskrzy. Mg nie ma takiej warstwy tlenkowej jak Al ale też nie sądzę,
    żeby podwozie było ze stopów magnezu. No coś tam może od Al pewnie
    zapłonąć przy taki tarciu, ale iskrzeniem bym tego nie nazwał.

    https://youtu.be/7qDgr03ArNo
    pierwszy profil jest stalowy, następny aluminiowy

    Tu masz nb. SS bo też wątpiłeś, że iskrzy:
    https://youtu.be/Hcn_vEQEYO4&t=317

    --
    Marcin