    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Date: Wed, 4 Feb 2004 11:23:15 +0100

    Użytkownik "Wojciech Bomba" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bvqibo$jk5$1@pepin.polanet.pl...
    > witam
    > jakis miesiac temu prowadzilem samochod po spozyciu 2 piw i niestety mam
    > odebrane prawo jazdy.

    i bardzo dobrze. Każdy, kto prowadzi po dwóch piwach jest potencjalnym
    mordercą.

    > policjanci zapewniali mnie ze przestepstwem jest
    > prowadzenie od 0,55 promila, a do tej granicy - wykroczenie.

    Nieuki, pewnie im się pomyliło z mg/dm3 alkoholu w wydychanym powietrzu, i
    granicą między trzeźwym/po uzyciu. Od 0.5 promila jest się przestępcą - art
    115 par. 16 kodeksu karnego zawiera definicję stanu nietrzeźwości.

    > kilka dni temu bylem na wstepnej rozprawie - ocenie czynu,

    ????? W Sądzie Grodzkim? To była zapewne posiedzenie w sparwie umorzenia
    postępowania w sprawie o wykroczenie i przekazania sprawy do rozpoznania
    sądowi karnemu. Jakie zapadło orzeczenie?

    > gdzie trafilem na
    > niezbyt przychylnego mojej sprawie sedziego, nie sluchal nawet mojego
    > oskarzyciela - policjanta, ktory wbrew pozorom mnie bronil, mowil ze, nie
    > spotkal sie aby prowadzenei samochodu ponizej 0,55 promila traktowac jako
    > przestepstwo.

    Co znaczy "niezbyt przychylnego sędziego"? A miał być przychylny? Może
    jeszcze miał dać cukierka i pomachać na drogę?

    > sedzia jednak na chwile wyprosil mnie, po chwili zawolal i
    > uslyszalem ze jestem przestepca.

    Kazał ci wyjśc, po czym odbył naradę i sporządził postanowienie o umrzeniu
    postępowania, albowiem zarzucony ci czyn nie stanowi wykroczenia z art 87 kw
    lecz przestepstwo z art 178a kk. Tak było?

    > podobno jest przepis kodeksu karnego w ktorym napisane jest ze
    przestepstwem
    > jest prowadzenie juz od 0,5 promila, ja mialem 0,51, czy ktos z
    grupowiczow
    > moze to potwierdzic ?

    Jak wyżej. Miałeś 0,51, znaczy jesteś przestępcą. Nie martw się, nie
    dostaniesz więcej niz rok w zawieszeniu na trzy, grzywnę, świadczenie
    pieniężne, i zakaz prowadzenia na rok-dwa lata.

    > sprawa pilna, poniewaz, w razie czego zostalo mi malo czasu na npisanie
    > podania do Sadu Okregowego w K-cach

    Nic ci z tego nie przyjdzie, ale pisz, Oni tam takie sprawy załatwiają
    taśmowo.

    RF
    iudex in spe