  • 1. Data: 2004-02-04 09:45:30
    Temat: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Od: "Wojciech Bomba" <c...@p...pl>

    witam
    jakis miesiac temu prowadzilem samochod po spozyciu 2 piw i niestety mam
    odebrane prawo jazdy. policjanci zapewniali mnie ze przestepstwem jest
    prowadzenie od 0,55 promila, a do tej granicy - wykroczenie.
    kilka dni temu bylem na wstepnej rozprawie - ocenie czynu, gdzie trafilem na
    niezbyt przychylnego mojej sprawie sedziego, nie sluchal nawet mojego
    oskarzyciela - policjanta, ktory wbrew pozorom mnie bronil, mowil ze, nie
    spotkal sie aby prowadzenei samochodu ponizej 0,55 promila traktowac jako
    przestepstwo. sedzia jednak na chwile wyprosil mnie, po chwili zawolal i
    uslyszalem ze jestem przestepca.
    podobno jest przepis kodeksu karnego w ktorym napisane jest ze przestepstwem
    jest prowadzenie juz od 0,5 promila, ja mialem 0,51, czy ktos z grupowiczow
    moze to potwierdzic ?
    sprawa pilna, poniewaz, w razie czego zostalo mi malo czasu na npisanie
    podania do Sadu Okregowego w K-cach

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-04 10:07:47
    Temat: Re: 0,51promila wykroczenie czy przestepstwo
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    grupowiczow
    > moze to potwierdzic ?
    > sprawa pilna, poniewaz, w razie czego zostalo mi malo czasu na npisanie

    KK
    Art. 115. § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo
    prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    Oraz Rozdzial XXI KK czyli od Art. 173. do Art. 180.

    Wniosek? Przestepstwo.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 3. Data: 2004-02-04 10:23:15
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bomba" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > jakis miesiac temu prowadzilem samochod po spozyciu 2 piw i niestety mam
    > odebrane prawo jazdy.

    i bardzo dobrze. Każdy, kto prowadzi po dwóch piwach jest potencjalnym
    mordercą.

    > policjanci zapewniali mnie ze przestepstwem jest
    > prowadzenie od 0,55 promila, a do tej granicy - wykroczenie.

    Nieuki, pewnie im się pomyliło z mg/dm3 alkoholu w wydychanym powietrzu, i
    granicą między trzeźwym/po uzyciu. Od 0.5 promila jest się przestępcą - art
    115 par. 16 kodeksu karnego zawiera definicję stanu nietrzeźwości.

    > kilka dni temu bylem na wstepnej rozprawie - ocenie czynu,

    ????? W Sądzie Grodzkim? To była zapewne posiedzenie w sparwie umorzenia
    postępowania w sprawie o wykroczenie i przekazania sprawy do rozpoznania
    sądowi karnemu. Jakie zapadło orzeczenie?

> [...]
    > spotkal sie aby prowadzenei samochodu ponizej 0,55 promila traktowac jako

    Co znaczy "niezbyt przychylnego sędziego"? A miał być przychylny? Może
    jeszcze miał dać cukierka i pomachać na drogę?

    > sedzia jednak na chwile wyprosil mnie, po chwili zawolal i
    > uslyszalem ze jestem przestepca.

    Kazał ci wyjśc, po czym odbył naradę i sporządził postanowienie o umrzeniu
    postępowania, albowiem zarzucony ci czyn nie stanowi wykroczenia z art 87 kw
    lecz przestepstwo z art 178a kk. Tak było?

> [...]
    przestepstwem
    > jest prowadzenie juz od 0,5 promila, ja mialem 0,51, czy ktos z

    Jak wyżej. Miałeś 0,51, znaczy jesteś przestępcą. Nie martw się, nie
    dostaniesz więcej niz rok w zawieszeniu na trzy, grzywnę, świadczenie
    pieniężne, i zakaz prowadzenia na rok-dwa lata.

    > sprawa pilna, poniewaz, w razie czego zostalo mi malo czasu na npisanie
    > podania do Sadu Okregowego w K-cach

    Nic ci z tego nie przyjdzie, ale pisz, Oni tam takie sprawy załatwiają
    taśmowo.

    -------------------
    RF
    iudex in spe

  • 4. Data: 2004-02-04 10:53:27
    Temat: Re: 0,51 promila wykroczenie czy przestepstwo [A co to za różnica? Potencjalnym mordercom mówimy NIE]
    Od: motto <m...@w...pl>

    Wojciech Bomba w wiadmości <bvqibo$jk5$1@pepin.polanet.pl> napisał(a):

    > jakis miesiac temu prowadzilem samochod po spozyciu 2 piw
    Naucz się jednego na przyszłość (jak odzyskasz prawo jazdy) jak wypijesz 1
    piwo, to za kółko siadasz po upływie 1 godziny od skończenia picia (masz
    wtedy 0 promili i jesteś bezpieczny dla innych no i dla siebie), po dwóch
    piwach wsiadasz po 3 godzinach. Sprawdzone na kilku osobach przy pomocy
    policyjnego alkomatu. Niektóre osoby mogły prowadzić wcześniej, ale te
    czasy które podałem są bezpieczne dla praktycznie wszystkich.

    >niestety mam odebrane prawo jazdy.
    Niestety??? Bardzo dobrze, że masz odebrane.

    > policjanci zapewniali mnie ze przestepstwem jest prowadzenie od 0,55
    > promila, a do tej granicy - wykroczenie.
    O ile się orientuję to 0,5 jest taką granicą. Ale nie zmienia to faktu, że
    po dwóch piwach stajesz się niebezpieczny dla siebie i innych za kółkiem.
    Nazwijmy rzecz po imieniu, stajesz się za kółkiem potencjalnym mordercom.
    Powstaje efekt tunelowego widzenia, twój kąt widzenia zmniejsza się
    praktycznie o 50%. Do tego opóźnia Ci się reflex. U mnie przed blokiem dwa
    lata temu gość zabił dzieciaka który za piłką wybiegł na jezdnie. Staliśmy
    przed blokiem kiedy to się stało, sytuacja była taka, że spokojnie mógł
    dziecko ominąć (lekko przyhamować i na lewy pas skoczyć który był wolny,
    15m to dość dużo miejsca na taki manewr przy 60km/h - a szybciej raczej nie
    jechał), on nawet nie zareagował, zaczął hamować gdy ciągnął dzieciaka pod
    wozem. Później się dowiedzieliśmy, że miał 0,36 we krwi.

    > (...) po chwili zawolal i uslyszalem ze jestem przestepca.
    Popełniłeś błąd teraz przyjmij ze skruchą konsekwencje z niego płynące.
    Zabiorą Ci prawko na jakiś czas i dostaniesz wyrok w zawiasach. W
    przyszłości będziesz myślał (mam nadzieję, że będziesz myślał).
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    E-mail: m...@w...pl JID: m...@j...wp.pl GG: 384683
    "HaCk YoUr MiNd, ThEn YoU'lL bE fReE! cAn YoU?"

  • 5. Data: 2004-02-04 12:18:57
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > E-mail: m...@w...pl JID: m...@j...wp.pl GG: 384683
    > "HaCk YoUr MiNd, ThEn YoU'lL bE fReE! cAn YoU?"

    hmm to ciekawe ze 0.3 promila i człowiek pijany
    niedaleko stąd w niemczech wypijasz dwapiwa i jedziesz
    tam granica jest 0,5 i prawo niemieckie uznaje że jesteś trzeźwy
    a nie kojarzę żeby niemcy mieli wyjątkowo silną głowę
    raczej to nasza specjalność.
    wniosek daj mi prawo a z każdego zrobię kryminalistę
    z ciebie też...........

  • 6. Data: 2004-02-04 12:54:42
    Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a nie kojarzę żeby niemcy mieli wyjątkowo silną głowę

    Zapewne kojarzysz jednak, że dla Niemców 50/h na terenie zabudowanym, oraz
    zatrzymywanie się przed pasami na widok stojących przy krawężniku na
    chodniku ludzi to świętość.
    Konia z rzędem temu Polakowi, który ani razu nie przekroczył 60/h w mieście,
    oraz zawsze zatrzymywał się, przepuszczając pieszych.

    pozdr

    cherokee

  • 7. Data: 2004-02-04 14:25:03
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvqg9r$92s$1@news.onet.pl>, mithos wrote:
> [...]
    > prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.
    >
    > Oraz Rozdzial XXI KK czyli od Art. 173. do Art. 180.

    Jeśli jest to dokładnie w postaci w jakiej zacytowałeś (nie chce mi się
    teraz grzbać), czyli 0,5 to jest to MZ przynajmniej kontrowersyjne i można
    to, wobec dalszego 0,25 śmiało interpretować jako od 0,55 łącznie i w
    górę.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-02-04 14:38:31
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz grzbać), czyli 0,5 to jest to MZ przynajmniej kontrowersyjne i można
    > to, wobec dalszego 0,25 śmiało interpretować jako od 0,55 łącznie i w

    ?????????

    dlaczego?
    przelicznik mg/dm3 na promile to 2.02
    0.25 * 2.02 = 0.505

    Więc nie bardzo rozumiem co tu jest kontrowersyjne i co można interpretować.
    Przepis jest jasny i oczywisty. 0,5 promila lub 0,25 mg/dm3. Z czeggo
    miałaby wynikać interpretacja wskazująca na 0.55 promila jako granicę?

    a poza tym...

    CLARA NON SUNT INTERPRETANDA
    przepisów jasnych interpretować nie należy

  • 9. Data: 2004-02-04 15:21:31
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvr069$66v$1@inews.gazeta.pl>, Falkenstein wrote:

> [...]
    > Przepis jest jasny i oczywisty. 0,5 promila lub 0,25 mg/dm3. Z czeggo
    > miałaby wynikać interpretacja wskazująca na 0.55 promila jako granicę?

    Ze stopnia precyzji. Powinno być podane w formie 0,50, a tak to wskazuje
    że drugie miejsce po przecinku jest nieistotne.

    > a poza tym...
    > CLARA NON SUNT INTERPRETANDA
    > przepisów jasnych interpretować nie należy

    Oj, ale o ile jeszcze można zrozumieć że język prawniczy niekoniecznie
    pokrywa się z potocznym czy literacki, to wyrażenia matematyczne z
    matematyką (czy też konkretniej statystyką) powinny :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-02-04 15:29:38
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bvqh7l$s81$1@inews.gazeta.pl...

    > ????? W Sądzie Grodzkim? To była zapewne posiedzenie w sparwie umorzenia
    > postępowania w sprawie o wykroczenie i przekazania sprawy do rozpoznania
    > sądowi karnemu. Jakie zapadło orzeczenie?

    Sądy Grodzkie również rozstrzygają sprawach o przestępstwo z art.178a jak i
    innych "lekkich" przestępstwach.

    Pozdr
    Leszek