  • 21. Data: 2023-05-15 22:26:28
    Temat: Re: RCB alert
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 17:21, Shrek pisze:

    > Jak się do czegokolwiek przykłada waszą kulsonią logikę, to świat się
    > robi przyjazny logice jak fizyka kwantowa:P Przecież to ty zacząłeś, że
    > jak przychodzi obywatel to trzeba numer czynowi zabronionemu nadać, bo
    > inaczej nie ma jak cokolwiek zrobić. No to pytam jaki jest numer na
    > upadek kacapskiego balonu z białorusi:P

    210.1 pkt. 10 w zw. z 158 :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-05-16 10:20:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 22:21:48 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Ale numerek do czego? Nie obraź się, ale nie chce mi się domyślać się o
    > co Ci może chodzić i wypisywać Ci jakiś "numerków", dokąd nie
    > sprecyzujesz, o co Ci chodzi.

    Przeciez napisalem - paragrafu lub artykułu.
    Ustawy lub rozporządzenia.

    Policjant działa na podstawie prawa, balon to pod który numerek
    podlega?

    J.

  • 23. Data: 2023-05-16 11:00:37
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Przeciez napisalem - paragrafu lub artykułu.
    > Ustawy lub rozporządzenia.
    >
    > Policjant działa na podstawie prawa, balon to pod który numerek
    > podlega?

    W ustawie o policji (lub innych) nigdzie nie wrzucili gumowego wora
    pomocy innym służbom w razie potrzeby? Jak bym w ciemno obstawiał
    że raczej++ wrzucili.

    Balon przekraczający granicę mógł chociażby być użyty do przemytu
    zaczynając od nie najdalej idących "jakoś uzasadnionych podejrzeń".
    Numerek prawdziwego podejrzenia to KK-130 [KK-130] choć zapewne winni
    raczej++ nigdy nie trafią w szpony jurysdykcji RP3 bo choć pod nią
    podpadli to nie zostaną wydani. AFAIR Sądy RP3 w sprawie ekstradycji
    Izraelczyka do Niemiec uznały że szpiegostwo przeciw Niemcom
    (w Niemczech) nie stanowi podstawy do ekstradycji z RP3 bo nie jest w RP3
    karalne. AFAIR ten Izraelczyk został Niemcom wydany ale na podstawie
    zarzutów z wniosku o ekstradycje znacznie słabszych niż szpiegostwo.

    A cały cyrk jest z powodu chińskiego balonu szpiegowskiego/meteo co go
    USA (w końcu) strąciły. To wpłynęło na medialne "domniemania balonowe",
    nieprawdaż?

    Zaś tak naprawdę w tym bardzo publicznym alercie RCB zapewne chodzi o
    lekkie/średnie odstraszanie od przechwycenia kluczowych elementów
    szpiegowskich przez nadawcę. Dość prawdopodobnie część zebranych
    danych nie była przekazana bezprzewodowo, a przynajmniej ostrożniej
    jest tak domniemać. Oczywiście informacja co to dokładniej było
    (będzie znowu) ma też swoją wartość.

    [KK-130] https://arslege.pl/szpiegostwo/k1/a159/

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2023-05-16 12:49:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > postępowania pomimo "jakoś uzasadnionych podejrzeń" (pieniądze wysłał,
    > towaru nie dostał...), bo nie wiadomo, czy faktycznie to było
    > oszustwo, bo może ten sprzedawca zaniemógł, albo zgłaszający trafił na
    > czynnik ludzki, albo za mało było takich zgłoszeń, bo jakby było
    > więcej i zgłosił to portal, to wtedy to by mogło być oszustwo.
    >
    > No i teraz przychodzi człowiek i zgłasza balon, ale nie wiadomo czy
    > był użyty do przemytu, bo może się dziecku urwał. I do tego to jest
    > tylko jeden balon...
    >
    > Czyli zgłoszenie balonu muszą przyjąć, a zgłoszenie podejrzenia

    A czym to się różni od ścigania doniesienia obywatela że Babcia Kasia
    przeszłą ulicę na czerwonym świetle? Czystością intencji?
    Ile woli ścigania (przez przełożonych) tyle ścigania (przeważnie).
    Wola dopadnięcia balonika wydaje się być, tego _raczej_ mało będzie
    w policjanto-dniach przed przekazaniem ABW (?).

    AFAIR Jak "drogówka polityczna" sześć razy kontrolowała Rybaka jadącego
    na demonstracje do Auschwitz to gazetki wyborcze nie widziały problemu
    łamania (ducha) prawa [dla mnie wykazały "nie wprost wyrażaną radość i
    poparcie"]. Jak seryjne kontrole drogowe trafiły w "swoich" jadących na
    manifestacje opozycji to dopiero gazetki wyborcze dostrzegły straszliwy
    problem. No bo przecież interpretacja prawa dla "wroga" powinna być
    inna niż dla swoich? I wszystko było fajnie dopóki "wróg" był wspólny.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2023-05-16 16:25:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 10:20, J.F pisze:
    > Przeciez napisalem - paragrafu lub artykułu.
    > Ustawy lub rozporządzenia.
    > Policjant działa na podstawie prawa, balon to pod który numerek
    > podlega?

    Ale o co Ci chodzi?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-05-16 18:48:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 16:25:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale o co Ci chodzi?

    Organy działają na podstawie prawa.
    Przeszukanie robisz - to masz nakaz lub uzasadnione podejrzenie
    przestępstwa.
    Swiadka przesłuchujesz - to masz otwarte śledztwo.
    Śledztwo otwierasz - to masz podejrzenie przestępstwa.
    Kierowców kontrolujesz - masz ustawowe zadanie, albo przynajmniej tak
    Ci sie wydaje.

    Pierdzisz na służbie - przekraczasz uprawnienia.
    Willi pilnujesz - widac przełożony kazał, ale lepiej miec stosowny
    przepis.
    Julki pałujesz - a to możesz wyjasnic sam co robisz.

    Balonu pilnujesz ... i to nas wlasnie interesuje, na jakiej podstawie
    :-)

    J.

  • 27. Data: 2023-05-17 11:46:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 11:00, A. Filip pisze:
    > W ustawie o policji (lub innych) nigdzie nie wrzucili gumowego wora
    > pomocy innym służbom w razie potrzeby? Jak bym w ciemno obstawiał
    > że raczej++ wrzucili.

    Oczywiście, że jest na to przepis karny. Z tym, że to jeden z tych
    przypadków, w których - jak już wiele razy zwracałem uwagę - wstępnie
    można przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co wyjdzie, to się
    okaże. Można uznać, że naruszono przepisy bezpieczeństwa w ruchu
    powietrznym - "numerki" podałem w którejś odpowiedzi Shrekowi w tym
    wątku chyba - nie chce mi się szukać. Można kombinować z nielegalnym
    przekroczeniem granicy - o ile uznamy, że celowo on tu wleciał, bo to
    jest umyślne. Możemy kombinować ze szpiegostwem, tyle, że tu nadal
    musiałoby to wiązać się z założeniem, że celowo go wysłali, co w wypadku
    balonu jest raczej trudne do obronienia. Zawsze można imputować
    nieumyślne sprowadzenia zagrożenia dla wielu osób (kodeks karny), bo
    przecież taki balon może spaść komuś na głowę. Do każdej z tych
    kwalifikacji da się bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie
    znaleźć.

    Tylko, by w ogóle cokolwiek kombinować, to by pasowało potwierdzić, że
    jakikolwiek balon wleciał. Żeby się nie okazało, ze "plamka na radarze"
    była kluczem powracających z Egiptu Bocianów przykładowo. Muszą niezbyt
    dokładnie wiedzieć, skoro wskazano 1/4 dość sporego kraju. Mnie osobiści
    to raczej wygląda na chęć wykazania, że jesteśmy tak czujni, ze balony
    widzimy, a co dopiero pociski rakietowe.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-05-17 13:25:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Oczywiście, że jest na to przepis karny.

    A na oszustwo nie ma?

    > Z tym, że to jeden z tych
    > przypadków, w których - jak już wiele razy zwracałem uwagę - wstępnie
    > można przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co wyjdzie, to się
    > okaże.

    To dlaczego tak się nie da w przypadku zgłoszenia podejrzenia o oszustwo?
    Może faktycznie sprzedawca zaniemógł, ale to ostatecznie wyjdzie, jak
    się tak okaże...

> [...]
    > przecież taki balon może spaść komuś na głowę. Do każdej z tych
    > kwalifikacji da się bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie

    To dlaczego tak się nie da, żeby uznać, żeby kombinować, żeby imputować,
    że celowo ktoś towaru nie wysłał, w przypadku zgłoszenia podejrzenia o
    oszustwo?
    I bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie do wszczęcia
    postępowania znaleźć...

    > Tylko, by w ogóle cokolwiek kombinować, to by pasowało potwierdzić, że
    > jakikolwiek balon wleciał.

    Noooo... kasa została wysłana, tower nie doszedł... czego jeszcze brakuje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2023-05-17 14:47:46
    Temat: Re: RCB alert [donieść na balon na komisariat]
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 maja 2023 o 17:20:25 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > W misu numerek był - płaszcza nie było:)

    Ale nie, że zniknął, tylko wcześniej przyszedł Pawlik,
    opisał, co jest w kieszeniach i (co zapewne kluczowe i najważniejsze)
    dał 20zł za zgubiony numerek.

    No a płaszcz proponowano sąsiedni, jak to wskazał cef (o to, co będzie,
    jak przyjdzie do szatni właściciel tego sąsiedniego, to się będziemy
    martwić wtedy - coś takiego przeżyłem jak byliśmy na imprezie zorganizowanej
    z okazji tego, że w ambasadzie francuskiej miał być remont - no i jak już
    miałem dosyć i poszedłem do szatni, to odkryłem, że szatniarze zniknęli,
    wieszaki są poprzewracane - to była taka "polowa" szatnia, z wieszakami
    zbitymi prowizoryczni z łat - mnóstwo kurtek na podłożu - a podłoże
    to były takie otoczaki - a między tymi otoczakami monety, klucze, dokumenty itp. - no
    telefonów
    nie było, bo to było dawno i nie każdy jeszcze miał - ja nie miałem,
    choć swojego dotąd nie mam - a poza tym widać, że prędzej zostawią w płaszczu - aha,
    był "środek zimy, o braciszkowie" - klucze niż telefon - na środku stał
    zdezorientowany
    starszy pan w garniturze, mający ręce pełne tych kluczy i dokumentów, a buszujący
    w zbożu - wróć, w kurtkach - ciągle mu donosili - moją kurtkę znalazłem na szczęście
    dość szybko i poszedłem do kolegi z wieścią, że trzeba poszukać - potem,
    jak wracaliśmy, to na przystanku na pl. Konstytucji jeden kolo się zastanawiał,
    jak on wytłumaczy lasce, że wraca do domu w cudzej kurtce, i to damskiej - a potem
    w wyborczej była apel, że jak ktoś poszedł w cudzej kurtce, to żeby przynieść
    do ambasady, a tam dużo innych czeka na odbiór), więc jak widać można i tak.

    W "A w Patafii nie bardzo" Jacka Nawrota był taki kraj Patafia (dotąd nie wiem, o
    który chodzi)
    której mieszkańcy byli zarażani szmalofrenią - wszystko kręciło się wokół kasy.
    Badał to prof. Pirx, m.in. chowając się w koszach na śmieci.

    No i potem wyszedł komunikat, żeby wszystkie podejrzane kosze na śmieci zamykać
    i dostarczać na policur - i będzie nagroda.
    Zgadnij, jak był efekt ;>

  • 30. Data: 2023-05-17 14:49:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 maja 2023 o 11:49:20 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > to raczej wygląda na chęć wykazania, że jesteśmy tak czujni, ze balony
    > widzimy, a co dopiero pociski rakietowe.

    Czy to instrukcja dla kulsonerii, żeby uspokajać wyborców pisu?
    Bo my jednak wiemy, że balon na radarze widać o wiele lepiej niż pocisk rakietowy.