  • 11. Data: 2008-12-18 20:28:41
    Temat: Re: Przemeldowanie - kwestie proceduralne
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rabar-bar wrote:

    > Użytkownik "jQ" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > W moim przypadku (zameldowanie w nowym miejscu X, ponad 500km od
    > poprzedniego miasta Y) wyglądało to tak:
    > w urzędzie miasta X w obecności Pani z Okienka wypełniłam

    jak wypełniłam to przechodzi
    jak wypełniłem to za diabła tego nie załatwisz, bo potrzebna książeczka
    wojskowa.

  • 12. Data: 2008-12-18 20:30:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MOK pisze:

    > Jeśli chodzi o procedurę zameldowania z automatycznym wymeldowaniem z
    > poprzedniego miejsca - no nie żartuj - czy my w jakimś 21 wieku żyjemy,
    > czy jak ? ;)
    > Mogę się mylić, ale to inni się jeszcze wypowiedzą.

    Ustawa o ewidencji ludności:

    art. 11
    1. Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały przedstawia
    organowi gminy właściwemu ze względu na nowe miejsce jej pobytu stałego
    *zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego*
    oraz zgłasza następujące dane osobowe:
    [...]

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-12-18 20:44:39
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia czwartek, 18 grudnia 2008 21:28, człowiek imieniem Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> zamieścił wiadomość
    <gieboq$a1b$1@news.onet.pl> o treści:

    > Jedynie zameldowanie na pobyt czasowy nie wymaga wymeldowania się z
    > poprzedniego miejsca.
    A czy jeśli chcę złożyć w US NIP-3, aby płacić podatki tu, gdzie mieszkam,
    to muszę mieć tu stałe zameldowanie?

  • 14. Data: 2008-12-18 20:48:20
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia czwartek, 18 grudnia 2008 21:12, człowiek imieniem Czapla
    <k...@p...onet.pl> zamieścił wiadomość
    <2...@n...onet.pl> o treści:

    > Z chłopem taki numer pewnie nie przejdzie (WKU). Bez tej cholernej
    > książeczki wojskowej w ogóle nie chcą gadać z człowiekiem.
    Przecież podobno zniesiony został pobór do wojska

  • 15. Data: 2008-12-18 20:54:56
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia czwartek, 18 grudnia 2008 21:05, człowiek imieniem Czapla
    <k...@p...onet.pl> zamieścił wiadomość
    <2...@n...onet.pl> o treści:

    > W "przyjaznym państwie".

    Ok. Dobrze, że mi powiedzieliście z książeczką wojskową, już pakuję :)
    Kilka dni przed Świętami jadę do rodziców, gdzie jestem zameldowany, więc
    planuję, że wówczas kopnę się do UM i złożę wniosek o wymeldowanie. A jak
    wrócę po Świętach do siebie, zamelduję się. Pytanie, czy urzędy między
    Świętami a Nowym Rokiem będą pracować ...
    A o kwestię przemeldowania pytam dlatego, że pokłóciłem się dziś z
    burmistrzem gminy, gdzie teraz mieszkam o kwestię stanu dróg w mieście.
    Próbował mi wybić moje argumenty stwierdzając, że skoro nie zameldowałem
    się tu jeszcze i nie płacę tu podatków, to nie powineinem niczego od gminy
    wymagać. Więc mu powiedziałem, dlaczego jeszcze nie przemeldowałem się
    (zwykły brak czasu na chore procedury), na co stwierdził, że przecież to
    się robi od ręki w jednym urzędzie. Teraz przekonaliście mnie, że chłop,
    łagodnie mówiąc, mijał się z prawdą.

  • 16. Data: 2008-12-18 21:06:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 21:44:39 jQ <j...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > <gieboq$a1b$1@news.onet.pl> o treści:

    > A czy jeśli chcę złożyć w US NIP-3, aby płacić podatki tu, gdzie

    Nie

  • 17. Data: 2008-12-18 21:07:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 21:28:07 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Aby się zameldować na pobyt stały, musisz przedstawić potwierdzenie
    > wymeldowania się z poprzedniego adresu. Zatem musisz zaiwaniać do
    > macierzystego urzędu. Być może możesz tam wysłać wniosek o wymeldowanie
    > pocztą i czekać na zaświadczenie.

    We Wrocławiu dało się to załatwić bez dodatkowych wyjazdów.
    Sami wymeldowali - chociaż były biurwowe opory :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2008-12-18 21:11:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jQ pisze:
> [...]
    > <gieboq$a1b$1@news.onet.pl> o treści:

    > A czy jeśli chcę złożyć w US NIP-3, aby płacić podatki tu, gdzie mieszkam,

    Nie. Dla urzędu liczy się gdzie mieszkasz, a nie gdzie jesteś
    zameldowany.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2008-12-18 21:33:15
    Od: "MOK" <m...@g...com>

    jQ wrote:

    > Przecież podobno zniesiony został pobór do wojska

    Może zniesiony w WKU, ale nie w urzędzie meldunkowym.

  • 20. Data: 2008-12-18 21:48:13
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

> [...]
    złożyć wniosek w Urzędzie Gminy tu, gdzie mieszkam z prośbą o
    zameldowanie i wymeldowanie mnie w starym miejscu zameldowania - a

    A to obowiązek meldunkowy nie zamienia się na rejestrację od 1 stycznia? Tam
    nie trzeba się wymeldowywać, urzędy same tego będą pilnować, wystarczy się
    zarejestrować w nowym miejscu i wszystko. Bez książeczki wojskowej, bez
    udowadniania prawa do lokalu.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/98723,meldunek
    _odchodzi_do_lamusa.html
    Tak więc nawet jeśli jest to narazie projekt w sejmie, może poczekaj chwilę.

    Pzdr
    Wojtek