  • 1. Data: 2008-12-18 17:25:14
    Temat: Nie wydanie faktury
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    Ostatnio kupowałem w sklepie internetowym zakupy.
    Towar przyszedł za który zapłaciłem, natomiast faktura miała przyjść pocztą,
    Przez miesięc nie przyszła, w kontakcie meilowym poinformowano mnie, że mogę
    otrzymac fakturę w ich biurze. Zgłosiłem się do nich, lecz tam o niczym nie
    wiedzieli, kazali czekac. minęło już 2 misiące a ja nadal nie mam dokumentu
    zakupu.
    Gdzie i jak mam ten proceder zgłosić ?
    Oczywiście dokument zakupu dla mnie obojętnie jaki paragon/faktura jest dla
    mnie ważny abym miał ważną gwarancję na sprzęt który zakupiłem.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 2. Data: 2008-12-18 18:00:53
    Temat: Re: Nie wydanie faktury
    Od: "Wlato" <w...@o...pl>

    > Oczywiście dokument zakupu dla mnie obojętnie jaki paragon/faktura jest
    > dla mnie ważny abym miał ważną gwarancję na sprzęt który zakupiłem.

    Piszesz grzeczny list że w ciągu siedmiu dni powiadomisz ich miejscowy US o
    odmowie wydania.
    Skutek gwarantowany.

  • 3. Data: 2008-12-18 18:16:11
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Piszesz grzeczny list że w ciągu siedmiu dni powiadomisz ich miejscowy US
    > o odmowie wydania.

    Czyli w liscie wystarczy napisać ze sklep ten a ten nie wydał dokumentu
    zakupu z dnia takiego a takiego ? i tyle ?
    a moze jakis paragraf ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 4. Data: 2008-12-18 18:56:00
    Od: "Wlato" <w...@o...pl>

    > Czyli w liscie wystarczy napisać ze sklep ten a ten nie wydał dokumentu
    > zakupu z dnia takiego a takiego ? i tyle ?
    > a moze jakis paragraf ?

    odbówił wydania....

    Już oni znajdą paragraf

  • 5. Data: 2008-12-18 18:57:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    krzymek napisał(a):

    > Czyli w liscie wystarczy napisać ze sklep ten a ten nie wydał dokumentu
    > zakupu z dnia takiego a takiego ? i tyle ?
    > a moze jakis paragraf ?

    Paragraf jest na wystawienie faktury a nie na jej do CIebie
    dostarczenie. Wiec byc moze ona lezy u nich w firmie i czeka az ja
    odbierzesz ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 6. Data: 2008-12-18 19:04:41
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > dostarczenie. Wiec byc moze ona lezy u nich w firmie i czeka az ja
    > odbierzesz ;)

    Jakbys przeczytał dokładniej mój pierwszy post, to byś wiedział, że byłem
    osobiście a faktury nie znaleźli.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 7. Data: 2008-12-18 19:36:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał w
    wiadomości news:gie11r$ij0$1@inews.gazeta.pl...

    Odmowa wystawienia faktury stanowi czyn zabroniony opisany w art. 62§1 kks.
    Istnieje tutaj spór czasem, czy to wykroczenie (§4 cyt. przepisu), czy
    przestępstwo, bowiem organa ścigania mają w zwyczaju uznawać, że
    wystawienie faktury nie powoduje zaniżenia podatku, w szczególności poniżej
    ustawowego progu.

    Jakiś czas temu udało mi się coś takiego przepchnąć przez sąd z wyrokiem
    skazującym argumentując, ze skoro szkoda w podatku wyjątkowo (jak na kks) w
    tym wypadku nie należy do znamion czynu zabronionego, to trudno w oparciu o
    tę przesłankę przesądzać, czy jest to wykroczenie, czy przestępstwo. Sąd
    uznał argumentację i za odmowę wystawienia faktury na coś koło 50 zł skazał
    gościa na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata i grzywnę bodaj
    1.000 zł.

  • 8. Data: 2008-12-18 19:53:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 20:36:23 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przestępstwo. Sąd uznał argumentację i za odmowę wystawienia faktury na
    > coś koło 50 zł skazał gościa na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu

    Czyli co - za 100zł 2 lata, a za 1000zł 25 lat(bo 20 się nie da).
    Bomba. A morderca wyjdzie po dziesięciu...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-12-18 19:56:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

    > przestępstwo. Sąd uznał argumentację i za odmowę wystawienia faktury na
    > coś koło 50 zł skazał gościa na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu
    > na 3 lata i grzywnę bodaj 1.000 zł.

    Czekaj:

    Art. 62. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku za
    wykonanie świadczenia, wystawia je w sposób wadliwy albo odmawia ich
    wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

    To był jakiś wielokrotny recydywista że dostał pudło w zawiasach ??

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-18 19:57:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli co - za 100zł 2 lata, a za 1000zł 25 lat(bo 20 się nie da).
    > Bomba. A morderca wyjdzie po dziesięciu...

    Tu raczej nie ma przełożenia liniowego. Sądzę, ze za 1.000 zł może być
    podobny wyrok, bo w sumie co za różnica. W moim wypadku facet uporczywie
    odmawiał wydania tych faktur dając różne surogaty i twierdząc, że tak
    wolno. Ponieważ dotyczyło to mnie, to sobie to odpowiednio udokumentowałem
    i później już nie mógł się bronić, ze faktura leżała w firmie itp.