  • 11. Data: 2008-01-11 22:56:54
    Temat: Re: Przedawnienie długu?
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-01-11 18:37 użytkownik rezist.com napisał :

    > Biorac pod uwage ich spammerska dzialalnosc, predzej sie w koncu
    > im do dupy odpowiednie urzedy dobiora.

    http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/inf
    ormacja/komunikaty_prasowe/art396.html
    Skrócone:
    http://tiny.pl/pnfj

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 12. Data: 2008-01-12 11:45:29
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Tak w ogole to banki korzystaja z czegos takiego jak BIK i to jest
    > miarodajne.

    Ale BIK mówi o zaciągniętych kredytach, a nie o nieuregulowanych
    zobowiązaniach. Klient, który np. nie płaci abonamentów, nie płaci czynszu,
    olewa ZE i ZG, nie będzie figurował w BIK, natomiast w KRD jak najbardziej.

  • 13. Data: 2008-01-12 17:45:50
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wpisywałem kilku swoich klientów do Krajowego Rejestru Dłużników i trochę
    > się dowiedziałem. Otóż jeśli moim klientem (jako firmy) jest osoba
    fizyczna,
    > to dług przedawnia się po dwóch latach. Czyli w moim przypadku kasy jako
    > takiej nie mogłem już dochodzić (minęły 3 lata), ale mogłem zapodać do KRD
    > delikwent nie weźmie nigdzie żadnego kredytu, nie kupi czajnika na raty i
    > ogólnie nie będzie miał ciekawie na przyszłość :-).
    > Reasumując Uczelnia kasy od Ciebie już nie wydębi, ale może napsuć Ci krwi
    > wpisując Cię do KRD. Więc lepiej poszukaj kwitów...

    Witam
    Mam takie pytanie: Czy przedawniony dług jest uznany za wygasły?
    PawelT

  • 14. Data: 2008-01-12 20:36:44
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    pt napisał(a):
    > Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > fizyczna,

    > Witam
    > Mam takie pytanie: Czy przedawniony dług jest uznany za wygasły?

    A co według Ciebie oznacza, że dług jest wygasły?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-01-13 21:11:15
    Od: "Kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Robert J. <r...@w...pl> napisał(a):

    > Dług jest już dawno przedawniony (masło maślane ;-) ). Ja w zeszłym roku

    Nie to, że się czepiam, ale gwoli ścisłości pojęciowej, tak istotnej dla
    prawników ;) - dług nie może być przedawniony, przedawniona może być co
    najwyżej wierzytelność :)

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2008-01-13 22:16:44
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > A co według Ciebie oznacza, że dług jest wygasły?

    Nie pali w zadek .... :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/