  • 1. Data: 2008-01-11 13:12:44
    Temat: płaca minimalna i co dalej?
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Jak wiadomo od 1 stycznia jest to 1126 brutto w związku z tym mam
    pytania.
    1. Czy pracodawca ma obowiązek wprowadzenia aneksu do umowy jeśli ta
    opiewała na kwotę niższą niż obecna minimalna jeśli tak to w jakim
    terminie ma to zrobić?
    2. Czy pracodawca może nie płacić płacy minimalnej za cały etat bo
    taki ma kaprys? Jeśli musi to jak to wyegzekwować.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 2. Data: 2008-01-11 13:17:29
    Temat: Re: płaca minimalna i co dalej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    AdamS pisze:
> [...]
    > 1. Czy pracodawca ma obowiązek wprowadzenia aneksu do umowy jeśli ta
    > opiewała na kwotę niższą niż obecna minimalna jeśli tak to w jakim

    Nie trzeba podpisywać aneksu. Umowy o pracę z płacą mniejszą niż
    minimalne z mocy prawa mają stawkę minimalną.

    > 2. Czy pracodawca może nie płacić płacy minimalnej za cały etat bo
    > taki ma kaprys? Jeśli musi to jak to wyegzekwować.

    Tak jak w przypadku każdego innego przypadku niewypłacania
    wynagrodzenia - poprosić, a potem do sądu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz