  • 211. Data: 2008-05-21 18:53:21
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Paweł Marcisz napisał:

    > [...]
    >
    > To, że masz tam podać przyczynę.

    Restrukturyzacja. Reorganizacja w firmie (w zwiazku ze zla koniunktura
    na rynku, wyzszymi oplatami za prad, denerwujacym swiatlem ksiezyca).

    > To uzasadnienie ma się w wypowiedzeniu znaleźć. I to ma być przyczyna
    > rzeczywista. Poczytaj orzecznictwo.

    A reorganizacja nie jest rzeczywista?

    Zmiany na rynku, nie potrzebuje juz 7 serwisantow, wystarczy mi 5.

  • 212. Data: 2008-05-21 18:54:11
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik gargamel napisał:

    > w czym pisał nie wiemy, ale wiemy że nie pisał w PHP (czy innym języku
    > skryptowym:O)

    Teraz juz wiemy w czym pisal.

  • 213. Data: 2008-05-21 18:54:35
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > no ale fakty są jasne i niedyskusyjne

    polemizowalbym.

  • 214. Data: 2008-05-21 18:55:43
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik gargamel napisał:

    > więc tak, czy siak zaruszył prawa pracownicze (kodeks pracy), więc niech się
    > nie domaga żednych praw, skoro sam je łamie

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    > wiedz że bez specjalistycznego oprogramowania nie da się tak łatwo usunąć
    > plików z kompa, a samo skasowanie nie kasuje pliku (popytaj się ekspertuf od
    > komputeruf:O)

    Zakladam, ze ktos kumaty taki jak programista, nawet amator potrafi w
    google znalezc, jak usunac pliki na amen... ;)

  • 215. Data: 2008-05-21 18:56:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > W orzecznictwie SN nawet dorozumiana zgoda pracownika nie zawsze
    > wystarcza dla zmiany treści stosunku pracy.

    Czy nie zawsze wystarcza oznacza, ze czasami wystarcza?

    [...]

    > Art. 74 ust. 3 pr.aut.: Prawa majątkowe do programu komputerowego
    > stworzonego przez pracownika *w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku
    > pracy* przysługują pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    No właśnie: pracownik pyta pracodawcy czy może zająć się (w pracy)
    programowaniem, obaj ustalają, że tak, pracodawca tak organizuje
    pracownikowi zadania, że ten przez dwa miesiące zajmuje się tylko
    programowaniem - to fakty. Moim zdaniem to spełnia warunki stosunku
    pracy.

    j.

  • 216. Data: 2008-05-21 18:56:30
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik bungo napisał:

    > przeczytaj co na pisales. Przeciez sam sobie zaprzeczasz:
    >
    > 1/ najpierw twierdzisz ze nie musi byc pisemnej umowy
    > 2/ potem wyjasniasz, ze "moze to byc zapisane"

    moze != musi.

    > Moze objasnisz wszyskim, jakaz to umowa nie w formie pisemnej, w ktorej
    > jednak jest cos "zapisane".

    "...oraz pozostale polecenia pracodawcy".

  • 217. Data: 2008-05-21 19:00:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 21 May 2008 16:10:32 +0200, Mikaichi napisał(a):

    > A co ma byc? Umowa wypowiadająco-zmieniająca lub wypowiedzenie w stylu
    > temu panu juz dziekujemy

    To jest druga czynność, zawsze podlega ocenie sądu (może podlegać).

    > Znaczy... co masz na mysli?

    Skutek czynności pracowniczych oceniasz pod kątem znaczenia dla prawa
    autorskiego.

    > Ale wiaze sie z prawem pracy i tym, ze mimo braku zapisu umowa ustna
    > byla wiazaca i obie strony sie z niej wywiazaly.

    No dobrze, ale mówimy o prawie autorskim, a nie o tym czy pracodawca ma
    mu zapewnić ciuszki i mineralną.

    > slowo kluczow _mi_ sugeruje, ze w swojej umowie z rzezbiarzem
    > precyzujesz co jest czyje

    Niekoniecznie!
    I dlatego np. jest w pr.aut. przepis, który mówi o prawach właściciela
    egzemplarza utworu plastycznego (art. 32 ust. 1 pr.aut.). Znaczy się:
    możesz być właścicielem przedmiotu, ale nie będą Ci przysługiwały do
    niego autorskie prawa majątkowe (i jeszcze dobitniejszy nawet art. 52
    ust. 1 pr.aut.).

    > Po za tyym zapomniales dodac "bedziesz przez miesiac rzezbiarzem bo
    > umisz i lubisz?" "bede bede, dajcie mi dlutko to wam taka figurke
    > wyrychtuje, ze mucha nie siada" "no to ja ci zaplace, gnoj za ciebie
    > gupi jacek bedfzie przerzucaj,a ty mi tu rychtuj moja figurke, dlutko
    > mosz, kawalek drewienka, pasuje" "oj apasuje, szefunciu, pasuje"

    Jeśli to wszystko na koźlej skórze podpiszą, pastuszek krwią -- a ja
    kopytkiem podpiszę -- to przyjmijmy, że zostaną dopełnione warunki art.
    53 pr.aut.
    Jeśli tylko sobie pogadamy to adieu pomidory.

    > I tu wracamy do kwestii "...oraz inne polecenia pracodawcy"

    Tak, widziałem takie umowy/zakresy obowiązków. Są warte tyle ile papier,
    na którym je spisano.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 218. Data: 2008-05-21 19:20:50
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > No dobrze, ale mówimy o prawie autorskim, a nie o tym czy pracodawca ma
    > mu zapewnić ciuszki i mineralną.

    No wlasnie i nie znamy umowy jaka podpisal.

    Ja opieram swoje stanowisko na tym, ze wiekszosc umow jakie widzialem,
    zawieraly klauzule, ze prawa autorskie majatkowe do wszystkiego, co dany
    czlowiek wytworzy w pracy sa pracodawcy.

    > Niekoniecznie!

    No ale mi koniecznie wlasnie to "mi" to sugeruje ;)

> [...]
    > możesz być właścicielem przedmiotu, ale nie będą Ci przysługiwały do
    > niego autorskie prawa majątkowe (i jeszcze dobitniejszy nawet art. 52

    Zostawmy paragraf o pracach plastycznych, bo nie mamy do czyneinia z
    praca plastyczna, wiec tylko namieszamy "co by bylo gdyby program
    komputerowy potraktowac jako prace plastyczna".

    Co do drugiego art, to masz racje, pod warunkiem, ze dowiemy sie co jest
    odnosnie praw autorskich zapoisane w umowie o prace.

    Jak nie ma nic - serwisant ma punkt. Jak jest, ze sie przenosi -
    pracodawca rzuca kosza ;)

> [...]
    > 53 pr.aut.
    > Jeśli tylko sobie pogadamy to adieu pomidory.

    W sprawie spornej sad (bo sprawa jest sporna i moze sad bedzie musial
    sadzic) moze jednak rozpatrzyc dowod w postaci a) swiadka naocznego, b)
    nagrania z dyktafonu. I pomimo braku formy pisemnej odkryc, ze ktos sie
    zgodzil lub nie zgodzil.

    > Tak, widziałem takie umowy/zakresy obowiązków. Są warte tyle ile papier,
    > na którym je spisano.

    Poniewaz bo? Zakres obowiazkow musi byc precyzyjny? Ale jak bardzo
    precyz\yjny musi byc? Czy moge odmowic programowania lewa reka, bo w
    umowi enei jest sprecyzowane, ze mam pisać lewą ręką tez?

  • 219. Data: 2008-05-21 19:24:33
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 21, 8:53 pm, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:

    > A reorganizacja nie jest rzeczywista?
    > Zmiany na rynku, nie potrzebuje juz 7 serwisantow, wystarczy mi 5.

    Pisałeś o zwalnianiu "bo tak mi się podoba" i bez podawania przyczyny.
    Teraz piszesz o zwalnianiu z powodu restrukturyzacji. Zdecyduj się na
    coś.

  • 220. Data: 2008-05-21 19:35:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g11217$504$2@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > No ale takie sa praktyki, i nalezy walczyc z takim systemem ;)
    Gołosłowie, demagogia (prosocjalistyczne!!, co za cienizna), zresztą - a kto
    niby powiedział, że należy?
    PIPa nadzoruje przestrzeganie prawa pracy, a więc realizacji obszaru, w
    którym istnieje zależność służbowa. Jeśli istnieje zależność służbowa to
    znaczy, że jedna strona jest słabsza i konieczność stworzenia mechanizmów
    jej ochrony i wsparcia jest oczywista.
    Natomiast jeżeli równorzędnym stronom pasuje inny układ to istnieją umowy
    cywilno-prawne. Mogą je zawierać także strony, które poza tym łączy stosunek
    pracy.

    --
    Jotte