  • 1. Data: 2011-10-31 20:05:55
    Temat: Powrót pracownika po zwolnieniu lekarskim
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Witajcie

    Pytam w imieniu szwagierki - sytuacja następująca:
    Zwolnienie lekarskie od 23.10 do 30.10 włącznie. Szwagierka pracuje na
    stacji benzynowej w systemie zmianowym wg grafiku ustalanego na cały
    miesiąc. Czy ma w umowie zapis o równoważnym czasie pracy - nie wiem.
    Dzień 31.10 dla szwagierki był dniem wolnym wg rozpiski na grafiku.
    Pracodawca twierdzi, że niezależnie od tego (ponieważ z powodu jej
    choroby grafik się zmienił) powinna stawić się do pracy 31.10, a
    pracodawca nie miał obowiązku informować jej o tym fakcie.

    Jak jest w istocie?

    --
    Ślązak

  • 2. Data: 2011-10-31 23:06:32
    Temat: Re: Powrót pracownika po zwolnieniu lekarskim
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-31 21:05, Tomasz Śląski pisze:
> [...]
    > choroby grafik się zmienił) powinna stawić się do pracy 31.10, a
    > pracodawca nie miał obowiązku informować jej o tym fakcie.

    Jeśli zmienił grafik to powinien pracownika o tym wcześniej powiadomić.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 3. Data: 2011-10-31 23:51:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > choroby grafik się zmienił) powinna stawić się do pracy 31.10, a
    > pracodawca nie miał obowiązku informować jej o tym fakcie.

    Pracodawca oczywiście obowiązku informowania jej o zmianie grafiku nie
    miał, ale trudno, by oczekiwał, ze w takiej sytuacji ona się o tej zmianie
    dowie. Ostatni ważny grafik przewidywał, ze ma 31 wolne i tego sie należy
    trzymać.

  • 4. Data: 2011-11-01 01:31:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Tomasz Śląski

> [...]
    > że niezależnie od tego (ponieważ z powodu jej choroby grafik się
    > zmienił) powinna stawić się do pracy 31.10, a pracodawca nie miał

    To skąd o tym wie, skoro pracodawca jej nie poinformował?

  • 5. Data: 2011-11-01 07:27:01
    Od: Alex <p...@g...com>

    On 1 Lis, 00:51, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dowie. Ostatni ważny grafik przewidywał, ze ma 31 wolne i tego sie należy

    Zgadam się, nie można zakładać że obowiązek informowania o zmianie
    grafiku ciąży na kimś innym niż pracodawca.

    --
    http://2011eu.eu

  • 6. Data: 2011-11-01 11:35:29
    Temat: Re: Re: Powrót pracownika po zwolnieniu lekarskim
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Nov 2011, Alex wrote:

> [...]
    [...]
    > Zgadam się, nie można zakładać że obowiązek informowania o zmianie
    > grafiku ciąży na kimś innym niż pracodawca.

    No to się zgadzasz, nie zgadzasz czy zgłaszasz zdanie ortogonalne
    do poprzedniego? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-11-01 19:31:24
    Od: "Piotr" <p...@p...neostrada.pl>

    > [...]
    >
    > No to się zgadzasz, nie zgadzasz czy zgłaszasz zdanie ortogonalne
    > do poprzedniego? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Sprawa jest prosta

    Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:

    1) zaznajamiać pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków,
    sposobem

    wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich podstawowymi
    uprawnieniami,

    2) organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy,
    jak również

    osiąganie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich uzdolnień i
    kwalifikacji, wysokiej

    wydajności i należytej jakości pracy,