  • 11. Data: 2002-09-17 22:58:57
    Temat: Re: Pomierniki ciepla
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002, Shrek wrote:

> [...]
    >+ > Natomist nikt z owych "specjalistów" nie rozważa przypadku
    >+ > kiedy ktoś uszczelnia okna i zakłada izolację na ściany
    >+ > - aby zużywając *znacznie mniej* ciepła utrzymać *taką samą*
    >+ > temperaturę.
    >+ > Otóż w przypadku zastosowaniu podzielnika - skończy się to
    >+ > tak, że zapłaci *minimalnie WIĘCEJ* (po ociepleniu),
    >+ > a NIE MNIEJ (mimo że faktycznie zużywa znacznie mniej ciepła !).
    >+
    >+ NIeprawda podzielniki reaguja na temperature _grzejnika_ o nie otoczenia
    >+ (przynajmniej w bardzo dobrym przyblizeniu).

    Ależ OCZYWIŚCIE.
    Zastanów się wobec tego, co stanie się z grzejnikiem jeśli
    "puszczając przez niego" taką samą ilość gorącej wody
    będziesz go MNIEJ chłodził (bo powietrze w mieszkaniu, skutkiem
    lepszej izolacji będzie cieplejsze !).
    Czy tego że grzejnik będzie miał temperaturę NIE MNIEJSZĄ
    niż u kogoś kto ma dziurę fi dwieście[patrz po sig] w oknie
    jesteśmy zgodni ?

    >+ Nastepnia na podstawie
    >+ wskazan podzielnika i liczby zebrerek grzejnika wylicza sie jaka czesc
    >+ energii dostarczonej do danego budynku zuzyles.

    Otóż nie żuzyłem...
    Zużyłbym jakbym miał "średnie odprowadzanie ciepła".
    Ktoś kto zakłada izolację odprowadza mniej (a mówiąc po ludzku, woda
    wypływająca z jego grzejnika jest cieplejsza - więc wymaga słabszego
    podgrzania przed powtórnym użyciem).
    Skrajnym przykładem jest opakowanie grzejnika w koc :) (z wyłączeniem
    "podzielnika", żeby nie zaburzyć parowania cieczy !).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    Który:
    - nie ma *tego* problemu więc się z nikim osobiście nie użera
    - ma dziurę fi 200 pod oknem
    KOMENTARZ:
    Kuchnia (pomieszczenie) z kotłem gazowym jest kotłownią w świetle
    polskich przepisów :) (i chyba nie tylko).

  • 12. Data: 2002-09-18 07:39:13
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wskazan podzielnika i liczby zebrerek grzejnika wylicza sie jaka czesc
    > energii dostarczonej do danego budynku zuzyles.

    W bardzo dużym przybliżeniu.

    Od trzech lat w moim byłym mieszkaniu nikt nie mieszka i kaloryfery są
    skęcone na zero (faktycznie są lodowate przez cały sezon grzewczy). Mimo
    tego w okresie roku schodzi z podzielników kilka kresek i płacę za
    ogrzewanie parę tysięcy zł.

    Jest to oczywiście totalna paranoja na która nie ma mocnych.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl
    (stare i najnowsze regulaminy NOM tamże do obejrzenia)