  • 1. Data: 2008-01-07 22:44:17
    Temat: Odejście z pracy i założenie własnej firmy na bazie starych klientów. Czy to jest zgodne z prawem?
    Od: "Marta" <m...@w...pl>

    Odejście z pracy i założenie własnej firmy na bazie starych klientów. Czy to
    jest zgodne z prawem?

    Wiem że to trochę bandytyzm ale nowy zarząd to też nie kółko różańcowe.

    Proszę sobie wyobrazić taką sytuacje. Mamy spółkę akcyjna którą ktoś przejął i
    zaczyna szaleć. W niej jest dział handlowy . Handlowcy którzy pracują tam od
    lat. Dobrze znają swój fach i mają świetne kontakty z klientami. Niestety nie
    zgadzają się na obniżki pensji i pogorszenie warunków pracy. Strajkować nie
    chcą i za bardzo nie mogą. Prezes nie chce negocjować.
    Pojawia się pomysł rozwiązania tego problemu.
    Pewnego dnia wszyscy składają standardowe trzy miesięczne wypowiedzenia. Po
    okresie wypowiedzenia zakładają własną firmę. Proponują prezesowi podpisanie
    umowy na SWOICH warunkach w zakresie samej tylko obsługi sprzedaży.
    Wydaje mi się że prezes ma wtedy dwa wyjścia :
    1. podpisać taką niezbyt korzystną dla siebie umowę i jeszcze stracić kontrole
    nad działem sprzedaży
    2. nie podpisać umowy. Wtedy przestaną spływać zamówienia a firma poniesie
    duże, niemożliwe do odrobienia straty. Handlowców konkurencja chętnie
    przygarnie. Oczywiście razem z większością klientów.

    Czy jest jeszcze jakieś trzecie rozwiązanie? Czy handlowców można oskarżyć
    np.o działanie na szkodę spółki? Co za to grozi?

    Dodam jeszcze że nie ma mowy o wynoszeniu jakiś dokumentów. Wszystkie
    potrzebne dane handlowcy mają w głowie, a kluczowych klientów dobrze znają
    również prywatnie.

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2008-01-11 10:18:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 7, 11:44 pm, "Marta" <m...@w...pl> wrote:
    > Dodam jeszcze że nie ma mowy o wynoszeniu jakiś dokumentów. Wszystkie
    > potrzebne dane handlowcy mają w głowie, a kluczowych klientów dobrze znają
> [...]

    Napisac z prywatnego mejla na prywatny mejl ze z dniem takim a takim
    przestaje sie pracowac w tej firmie a zaczyna w tej. Jak klienci chca
    to sami przejda, a prezes nie bedzie mogl wyskoczyc z tekstem o
    przestepstwie gospodarczym.

  • 3. Data: 2008-01-12 15:37:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Sugerował bym lekturę ustawy o nieuczciwej konkurencji - gorąco bym nawet
    sugerował :-)