  • 1. Data: 2006-03-12 16:57:32
    Temat: Nieobecnosc oskarzonego
    Od: "Twax" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy oskarzony odpowiadajacy z wolnej stopny w rozpawie karnej moze,
    po daniu calkowitego pelnomocnictwa swojemu obroncy, nie zglosic sie na rozprawe ?

  • 2. Data: 2006-03-12 19:35:34
    Temat: Re: Nieobecnosc oskarzonego
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Twax napisał(a):
    > Mam pytanie, czy oskarzony odpowiadajacy z wolnej stopny w rozpawie karnej moze,
    > po daniu calkowitego pelnomocnictwa swojemu obroncy, nie zglosic sie na rozprawe ?

    może
    z tym że powinien liczyć się z tym, że sąd będzie jednak chciał go
    obejrzeć i sobie go sprowadzi

    KG

  • 3. Data: 2006-03-12 19:38:28
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > może
    > z tym że powinien liczyć się z tym, że sąd będzie jednak chciał go
    > obejrzeć i sobie go sprowadzi

    Ja raczej odpowiedzialbym inaczej - obecny byc musi a sytuacje gdy
    moze byc nieobecny sa wyjatkami.

  • 4. Data: 2006-03-12 19:46:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    NoMAD napisał(a):
    > Ja raczej odpowiedzialbym inaczej - obecny byc musi

    a to dlaczego? obrona, w tym obecność na rozprawie, to prawo a nie
    obowiązek oskarżonego

    KG

  • 5. Data: 2006-03-13 00:00:54
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Art. 377.
    § 3. Jeżeli oskarżony zawiadomiony o terminie rozprawy oświadcza, że nie
    weźmie udziału w rozprawie, uniemożliwia doprowadzenie go na rozprawę albo
    zawiadomiony o niej osobiście nie stawia się na rozprawę bez
    usprawiedliwienia, sąd może prowadzić postępowanie bez jego udziału, chyba że
    uzna obecność oskarżonego za niezbędną; przepis art. 376 § 1 zdanie drugie
    stosuje się.
    § 4. Jeżeli oskarżony nie złożył jeszcze wyjaśnień przed sądem, można
    zastosować art. 396 § 2 lub uznać za wystarczające odczytanie jego poprzednio
    złożonych wyjaśnień.
    § 5. Jeżeli rozprawę przerwano lub odroczono wyznaczając nowy jej termin, sąd
    powiadamia o tym oskarżonego, a jeżeli oskarżony się stawi - przepis art. 375
    § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 6. Wyroku nie uważa się w tym wypadku za zaoczny.

    Art. 479. § 1. Jeżeli oskarżony, któremu doręczono wezwanie, nie stawi się na
    rozprawę główną, sąd może prowadzić postępowanie bez jego udziału, a jeżeli
    nie stawił się również obrońca - wydać wyrok zaoczny.
    § 2. Jeżeli oskarżony nie stawił się na rozprawę, odczytuje się uprzednio
    złożone jego wyjaśnienia. Przepis art. 396 § 2-4 stosuje się odpowiednio.