  • 1. Data: 2021-12-18 17:10:47
    Temat: Lex TVN - okres przejściowy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy w tej ustawie jest wprost podany okres przejściowy na dostosowanie
    struktury własności do *zmienionych* wymogów prawnych?
    Czy może taki okres przejściowy wynika/może wynikać z innych aktów prawnych?

    Czy też niezwykle starannie ten "detal" pominięto w sposób mogący bardzo
    wiele sugerować?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-12-19 11:06:10
    Temat: Re: Lex TVN - okres przejściowy
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.18 o 17:10, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Czy też niezwykle starannie ten "detal" pominięto w sposób mogący bardzo

    https://orka.sejm.gov.pl/opinie9.nsf/nazwa/1389_u/$f
    ile/1389_u.pdf

    "[...]dostosują swoją strukturę kapitałową oraz swoje umowy lub statuty
    do ograniczeń, o których mowa w art. 35 ust. 2 i 3 ustawy zmienianej w
    art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, w terminie 6 miesięcy od
    dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.[...]"

    wcale nie jest powiedziane, że udziały kupi Orlen. Może to kupić dowolny
    koncern lub biznesmen z Niemiec, Francji, Szwecji, Norwegii itp.
    Nie wiem jakie są kary za niedostosowanie sie, bo może być tak, że będą
    tolerować niewłaściwą strukturę kapitałową, ale będą ciągnąć kary
    finansowe ze spółek.

  • 3. Data: 2021-12-19 11:52:33
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy też niezwykle starannie ten "detal" pominięto w sposób mogący bardzo

    https://www.tvn.pl/tvn-sa

    Czy wystarczy aby 51% kapitału kupiły osoby z UE i EOG i to rozwiązuje
    sprawę ?

    51% to *zaledwie* 37.977.806,47zł czy ta kwota jest w zasięgu większej
    grupy dziennikarzy TVN ?

    49% może mieć Discovery, nawet bezpośrednio bez pośrednictwa tej spółki
    z Holandii.

  • 4. Data: 2021-12-19 12:20:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2021 o 11:52, Krzysztof kw1618 pisze:

    > https://www.tvn.pl/tvn-sa
    >
    > Czy wystarczy aby 51% kapitału kupiły osoby z UE i EOG i to rozwiązuje
    > sprawę ?

    Nie rozwiązuje.
    Kluczowy jest ten 1%.

    Jego brak powoduje faktyczny brak własności stacji i bezpośredniego
    wpływu na nią.

  • 5. Data: 2021-12-19 14:18:55
    Temat: Re: Lex TVN - okres przejściowy (UE precedensy)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Nie wiem jakie są kary za niedostosowanie sie, bo może być tak, że
    > będą tolerować niewłaściwą strukturę kapitałową, ale będą ciągnąć kary

    To żeby wydłużyć twardy grunt krótkiej listy zgodności:
    1. Czy jakieś kraje UE wprowadziły podobne rozwiązania
    2. Tak => jakie były okresy przejściowe

    Takie ustalenie ile z tego co robi PiS to pierwszy odważny/głupi ale ile
    drugi mądry podążający "utartą" ścieżką precedensów.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-12-19 20:41:22
    Od: kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.19 o 12:20, Cavallino pisze:

    > Nie rozwiązuje.
    > Kluczowy jest ten 1%.
    >
    > Jego brak powoduje faktyczny brak własności stacji i bezpośredniego
    > wpływu na nią.

    Moim zdaniem wystarczy wystarczy słup, który ma 2% i na walnych
    zgromadzeniach będzie głosował tak jak Discovery.

    Discovery może mieć jakieś osoby zaufane w EOG, które otworzą spółkę lub
    wykupią tę holenderską spółkę i wszystko będzie zgodne z nową ustawą.

  • 7. Data: 2021-12-19 21:11:56
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.19 o 14:18, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Takie ustalenie ile z tego co robi PiS to pierwszy odważny/głupi ale ile
    > drugi mądry podążający "utartą" ścieżką precedensów.

    Gadające głowy w mediach mówią, że inne kraje EOG mają przepisy
    antykoncetracyjne w przypadku własności firm medialnych, ale nie wiem
    które. Nie zdziwiłbym sie, jeśli wszystkie. Nawet wydaje się to
    logiczne. Właściciel telewizji powinien mieć na względzie jedynie
    biznes, aby była oglądalność, wpływy z reklam, wpływy z licencji za
    wyprodukowane filmy.
    Właściciel nie powinien wpływać na emitowane treści, ale niestety to się
    zdarza.

  • 8. Data: 2021-12-20 07:49:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.[...]"

    >wcale nie jest powiedziane, że udziały kupi Orlen.

    wrecz nie moze

    2. Udziały lub akcje w spółce z bezpośrednim lub pośrednim udziałem
    osób
    zagranicznych, zbywane w związku z wykonaniem obowiązku dostosowania,
    o którym
    mowa w ust. 1, nie mogą być przejmowane w celu zbycia lub nabywane
    przez Skarb
    Państwa, spółkę realizującą misję publiczną w rozumieniu art. 2 pkt 8
    ustawy z dnia 16
    grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z
    2020 r. poz.
    735 oraz z 2021 r. poz. 159 i 255), państwową osobę prawną w
    rozumieniu art. 3 ust. 1-
    3 tej ustawy oraz spółkę z bezpośrednim lub pośrednim udziałem Skarbu
    Państwa.

    3. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa w ust.
    2,
    jest nieważna.

    > Może to kupić dowolny koncern lub biznesmen z Niemiec, Francji,
    > Szwecji, Norwegii itp.

    Norwegii chyba nie - nie jest w UE.
    Ten niedobry niemiecki onet kupi :-)

    >Nie wiem jakie są kary za niedostosowanie sie, bo może być tak, że
    >będą tolerować niewłaściwą strukturę kapitałową, ale będą ciągnąć
    >kary finansowe ze spółek.

    Art. 3. Koncesje udzielone podmiotom, o których mowa w art. 2, które
    wygasają
    w okresie 9 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu
    zostają przedłużone
    na okres 7 miesięcy od dnia upływu terminu obowiązywania koncesji, a
    trwające w
    stosunku do tych podmiotów postępowania w przedmiocie udzielenia
    koncesji, o
    których mowa w art. 35a ustawy zmienianej w art. 1, ulegają
    zawieszeniu do dnia
    upływu 7 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

    Art. 4. Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, z
    wyjątkiem art. 3, który wchodzi w życie z dniem następującym po dniu
    ogłoszenia.

    No i w sumie nie bardzo rozumiem - ustawa dotyczy nowych koncesji, czy
    te stare dluzej wazne, zostana uniewaznione po 6 miesiacach, w razie
    nie spelnienia wymogu?

    i jeszcze

    b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    ,,3. Koncesja może być również udzielona osobie zagranicznej, której
    siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie
    członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, pod warunkiem, że
    osoba taka nie jest zależna, w rozumieniu Kodeksu spółek handlowych,
    od
    osoby zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania
    znajduje
    się w państwie niebędącym państwem członkowskim Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego.",

    czy KSH zaleznosc rozumie wielopoziomowo?
    Czy wystarczy tylko zrobic druga unijna spolke, ktora bedzie posiadac
    te posiadajaca TVN,
    i sie posrednie posiadanie skonczy ...

    J.

  • 9. Data: 2021-12-20 08:03:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie rozwiązuje.
    >Kluczowy jest ten 1%.
    >Jego brak powoduje faktyczny brak własności stacji i bezpośredniego
    >wpływu na nią.

    Nie rozumiem - kolega przeciez pisze o 51%.

    Tylko ze te 70mln to jest wartosc nominalna TVN.
    Rynkowa wartosc to pare mld, i na to dziennikarzy nie stac :-(

    J.

  • 10. Data: 2021-12-20 08:16:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-12-2021 o 08:03, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem - kolega przeciez pisze o 51%.

    A ja o różnicy dla właściciela między posiadaniem 49%, a 50,01%.