    Date: Sun, 19 Dec 2021 11:06:10 +0100
    Subject: Re: Lex TVN - okres przejściowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.12.18 o 17:10, A. Filip pisze:
    > Czy w tej ustawie jest wprost podany okres przejściowy na dostosowanie
    > struktury własności do *zmienionych* wymogów prawnych?
    > Czy może taki okres przejściowy wynika/może wynikać z innych aktów prawnych?
    >
    > Czy też niezwykle starannie ten "detal" pominięto w sposób mogący bardzo
    > wiele sugerować?

    https://orka.sejm.gov.pl/opinie9.nsf/nazwa/1389_u/$f
    ile/1389_u.pdf

    "[...]dostosują swoją strukturę kapitałową oraz swoje umowy lub statuty
    do ograniczeń, o których mowa w art. 35 ust. 2 i 3 ustawy zmienianej w
    art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, w terminie 6 miesięcy od
    dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.[...]"

    wcale nie jest powiedziane, że udziały kupi Orlen. Może to kupić dowolny
    koncern lub biznesmen z Niemiec, Francji, Szwecji, Norwegii itp.
    Nie wiem jakie są kary za niedostosowanie sie, bo może być tak, że będą
    tolerować niewłaściwą strukturę kapitałową, ale będą ciągnąć kary
    finansowe ze spółek.