  • 1. Data: 2020-03-26 08:27:07
    Temat: Konstytucyjność rozporządzenia
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Przypadkiem natknąłem się na taki dość ciekawy tekst, wywodzący, że
    wprowadzane ograniczenia rozporządzeniem są niekonstytucyjne. Jako, że
    to grupa prawnicza ciekawy jestem Waszego zdania
    https://www.wykop.pl/ramka/5407813/dlaczego-nowe-roz
    porzadzenie-ws-koronawirusa-lamie-konstytucje/

    --
    http://zrzeda.pl

  • 2. Data: 2020-03-26 08:41:26
    Temat: Re: Konstytucyjność rozporządzenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > https://www.wykop.pl/ramka/5407813/dlaczego-nowe-roz
    porzadzenie-ws-koronawirusa-lamie-konstytucje/

    Moje zdanie jest takie, że nie po to przejmowali TK, żeby się teraz
    "głupotami" przejmować. Sądy aktualnie dzielą się na dwie kategorie:

    - widać, że coś jest w sposób oczywisty niezgodne z konstytucją bądź
    prawem unijnym lub traktatami to stosujemuy to wprost

    - należy domniemywać, że ustawa, rozporządzenie, zarządzenie ministra
    czy CHGW co, jest zgodne z prawem i nie mamy kompetencji, żeby to
    rozstrzygać, wniosek oddalam.

    Tych drugich będzie ciągle więcej, bo na tym polega reforma sądownictwa.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-03-26 08:54:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 08:27:07 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > https://www.wykop.pl/ramka/5407813/dlaczego-nowe-roz
    porzadzenie-ws-koronawirusa-lamie-konstytucje/

    Zgadza się, rozporządzenie jest niezgodne z literą konstytucji. Takoż
    art. 46 ust. 4 punkt 1 rozporządzenia jest do bani.
    Ale to wszystko jest w stylu PIS :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-03-26 08:59:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > https://www.wykop.pl/ramka/5407813/dlaczego-nowe-roz
    porzadzenie-ws-koronawirusa-lamie-konstytucje/

    Moim zdaniem autor tekstu literalnie ma rację, tym nie mniej w obecnej
    sytuacji co by zmieniło, jakby w Rozporządzeniu dodano "(...) pieszo,
    konno oraz pojazdami".

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-03-26 09:17:19
    Od: z <...@...pl>

    Czyli demokracja działa zgodnie ze swoją naturą ;-)

  • 6. Data: 2020-03-26 10:29:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 08:54:06 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Zgadza się, rozporządzenie jest niezgodne z literą konstytucji. Takoż
    > art. 46 ust. 4 punkt 1 rozporządzenia jest do bani.

    Przecie od 5 lat całe państwo działa bez żadnego trybu, więc dlaczego jakiś
    wirus miałby to zmienić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-03-26 10:33:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 09:17, z pisze:
    > Czyli demokracja działa zgodnie ze swoją naturą ;-)

    Jak mylisz demokrację z bolszewizmem, to mniej więcej tak.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-03-26 14:13:20
    Od: z <...@...pl>

    Przyzwyczajaj się. Po pandemii w każdym państwie będzie panował
    ZAMORDYZM. Bo wtedy państwo jest skuteczne.

    A demokratyczne wybory będą prowadzić i tak do zamordyzmu bo ludzie chcą
    przeżyć ;-)

  • 9. Data: 2020-03-26 14:21:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 14:13, z pisze:
    > Przyzwyczajaj się. Po pandemii w każdym państwie będzie panował
    > ZAMORDYZM. Bo wtedy państwo jest skuteczne.

    Tak sobie tłumacz łamanie prawa.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-03-26 14:34:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 14:13:20 +0100, z napisał(a):

    > Przyzwyczajaj się. Po pandemii w każdym państwie będzie panował
    > ZAMORDYZM. Bo wtedy państwo jest skuteczne.

    Zamordyzm partii Razem może mieć też dobre strony, bo zrobią wreszcie
    porządek z Konfederacją.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/