  • 1. Data: 2020-03-24 15:16:57
    Temat: Kwarantanna 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wczoraj bylo

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-stan-
    epidemii-w-polsce
    "[...]
    W kolejnych rozporządzeniach minister zdrowia może wprowadzić np.:
    czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
    czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych
    przedmiotów lub produktów spożywczych,
    czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub
    zakładów pracy,
    zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
    "

    A dzis rzad urzadza konferencje i zapowiada calkowity zakaz
    wychodzenia z domu.
    Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.

    I to tak jakby mowili w trybie dokonanym, a tu czytam
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-rzad-wprowadza-ograniczenia-
    w-przemieszczaniu-sie-zmarla-9-o,nId,4399794

    "Rząd prowadza ograniczanie w poruszaniu się. Będzie obowiązywał zakaz
    wychodzenia z domu poza potrzebnymi sytuacjami, gdy idziemy do pracy,
    sklepu, apteki, czy z psem na spacer. Premier Morawiecki ma nadzieję,
    że parlament zaakceptuje zmiany w piątek."

    To ma uprawnienia, czy nie ma?
    Czy dopiero bedzie mial, ale to juz sprawa pewna, bo Prezes
    zatwierdzil :-)

    Tylko teraz jeszcze Sejm chce zatwierdzic w trybie elektronicznym,
    wiec z pogwalceniem wlasnego regulaminu, i jakby z lekkim pogwalceniem
    Konstytucji.

    I co z wyborami, jesli nie wolno bedzie sie zbierac wiecej niz 2
    osobom ?

    J.

  • 2. Data: 2020-03-24 15:46:21
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 15:17:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.

    A nieprawda - przynajmniej wg rządowej strony :)

    Jest już jakaś oficjalna treść rozporządzenia?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 3. Data: 2020-03-24 16:44:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.03.2020 o 15:16, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Tylko teraz jeszcze Sejm chce zatwierdzic w trybie elektronicznym, wiec
    > z pogwalceniem wlasnego regulaminu, i jakby z lekkim pogwalceniem

    Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla
    sytuacji stanów nadzwyczajnych.

    I co? I nic.

    MJ

  • 4. Data: 2020-03-24 17:29:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Jest i informacja oficjalna
    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-
    zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem

    "Na jakiej podstawie wprowadzane są nowe ograniczenia?
    Na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz
    zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi."

    Artykulu nie podali.
    Ani formy wprowadzenia ... rozporzadzenie ?

    >Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji
    >dla sytuacji stanów nadzwyczajnych.
    >I co? I nic.

    Od wczoraj mamy stan epidemii.

    Co prawda ... dla 700 chorych, to chyba nieuzasadnione :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-03-24 17:41:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.03.2020 o 17:29, J.F. pisze:

    > Od wczoraj mamy stan epidemii.

    W Konstytucji nic takiego nie ma.

    MJ

  • 6. Data: 2020-03-24 18:57:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W Konstytucji nic takiego nie ma.

    Stan kleski zywiolowej moglby pasowac ... ale to by sie wiazalo z
    przeniesiem wyborow prezydenta, a tego na razie usilnie nie chca :-)

    Ale ... podana tam Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r.
    o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

    mowi wyraznie, ze minister moze ograniczyc poruszanie sie.

    Na jakiej podstawie to nie wiem ... ale niewatpliwie to wina Tuska :-)

    Tylko ... jest to rozporzadzenie ? Czy prawo telewizyjne, bo juz nawet
    nie powielaczowe ...

    J.

  • 7. Data: 2020-03-24 19:27:20
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 18:57:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tylko ... jest to rozporzadzenie ? Czy prawo telewizyjne, bo juz nawet
    > nie powielaczowe ...

    Zakładam, że pojawi się tutaj:
    http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2020
    Poprzednie są, co chwila coś nowego wrzucają...

    Tak wrzucę jeszcze swoje "żale" napisane na innym forum, odnośnie dzisiejszej
    sytuacji - otóż mówi się o przepisach prawa mających coś wymóc na obywatelach
    - i co...?

    I gdy nie ma nawet jeszcze treści rozporządzenia, nie ma tego prawa na piśmie,
    to już robi się wszystko, by to prawo było martwe, by było nie do
    wyegzekwowania, bo "policja nie będzie za nikim biegać", a na pytanie owej
    policji wystarczy podać "właściwe odpowiedzi" i będzie się żyło jak zawsze...
    Hurraaa!!

    Inne kuriozum - służby mundurowe już mówią "co trzeba mówić", by nic się nie
    zmieniło - ktoś na owym forum zadzwonił do swojego dzielnicowego, a ten mu
    wyjaśnił co powinien mówić by nie mieć problemów gdy będzie rekreacyjnie
    jeździł rowerem, w razie gdyby tego jednak zakazano...

    A nie zdziwię się, gdy za jakiś czas będzie już prawdziwa "godzina policyjna"
    np. od 16:00 do 6:00, zakupy będzie się robiło _imiennie_ w wyznaczonym
    każdemu _jednym_ najbliższym sklepie o określonej godzinie (nie przyjdziesz,
    trudno, straciłeś szansę), kupując ściśle limitowane ilości ograniczonych
    artykułów, a każdy podróżujący będzie musiał mieć dokument wystawiony przez
    pracodawcę lub inną instytucję, mówiący kiedy i o której godzinie musi się
    przemieszczać, skąd dokąd i jakim środkiem transportu... A kary będą słone, min
    30tys., odwołania do sądu po 2024r, a rozpatrzenie w 2035, na arteriach
    rogatki, policja, wojsko, straż... Wtedy to już "się da wymóc"

    To prawo dzisiaj ogłoszone zmieniło się w zwykły apel, coś nie do
    wyegzekwowania - ale może tak trzeba...? Hmm... Ale upilnować 30mln obywateli
    "apelami"? Mrzonka. Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle zrobili...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 8. Data: 2020-03-24 20:04:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 24 marca 2020 18:57:29 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    [...]
> [...]
    >owej
    >policji wystarczy podać "właściwe odpowiedzi" i będzie się żyło jak

    Widac takie zapotrzebowanie spoleczne :-)

    Bramy w blokach zaspawali.
    Ale tylko tych zakazonych,

    J.

  • 9. Data: 2020-03-24 20:24:15
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 20:05:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Widac takie zapotrzebowanie spoleczne :-)

    Nie ma piwnic, kanałów i wszystkie metalowe? Chyba, że ustawiano profile
    betonowe :) Podejrzewam, że po za Chinami przeciętni Chińczyk będzie miał
    smykałkę do "omijania" różnych rzeczy nie gorszą od przeciętnego Polaka i
    raczej musiał ją wyssać w rodzimym kraju z mlekiem matki, dopracowując ją
    również w rodzinnym kraju przy pomocy obeznanych w tym pobratymców - jakoś
    Chińczycy nie są uznawani za naród "bezradny" na emigracji, a wręcz
    przeciwnie - w budowaniu "podziemia" są doskonali...

    Że co, że chińska mafia nie działa w Chinach, a tylko i wyłącznie w pozostałej
    części świata?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 10. Data: 2020-03-24 20:28:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    r...@o...pl napisał(a) :
    > Nie wiem jak to zrobili w Chinach - o ile w ogóle zrobili...

    To zamordystyczny kraj, a Ty się pytasz?
    Pewnie dostali propozycję nie do odrzucenia: albo zostaniesz w domu,
    albo spadniesz w rankingu punktów na zero.
    To samo może być z wyleczonymi: proszę podpisać panie Li Ping Pong,
    o tu, że jest pan już zdrowy, bo jak nie, to wie pan...

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65