  • 1. Data: 2020-03-25 15:39:47
    Temat: KGHM kupuje środki ochrony w Chinach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Oglądam informacje. Przedstawiciel KGHM poinformował, ze kupili jakieś
    tysiące sztuk sprzętu w Chinach i samolotem to ma przylecieć. I teraz
    się zastanawiam. Oczywiście szacunek dla Zarządu KGHM, ale ...

    Czy KGHM jest jakimś wyjątkowym przedsiebiorcą? Nie mogły tego kupić
    powołane do tego służby? Przecież te zakupy nie stanowią kosztów
    uzyskania przychodów dla KGHM. To jak to ktoś rozliczy? Jak piekarz
    głodnemu chciał dać chleb, to VAT musiał zapłacić.

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2020-03-25 16:15:02
    Temat: Re: KGHM kupuje środki ochrony w Chinach
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > uzyskania przychodów dla KGHM. To jak to ktoś rozliczy? Jak piekarz
    > głodnemu chciał dać chleb, to VAT musiał zapłacić.

    A kupili dla siebie/KGHM?

    IMHO te zakupy powinny stanowić koszt zachowania ciągłości produkcji w
    czasach pandemii. Może nie banalnie prosto, bardzo "bezkonfliktowo" i
    szybko ale jak są (w miarę) uzasadnione to powinny zostać uznane za koszt
    uzyskania przychodu *w sytuacji jaka jest*.

    IMHO w najbardziej optymistycznym z bardziej realistycznych scenariuszy
    szczyt pierwszej fali zachorować w Polsce będzie za nami za miesiąc lub
    dwa ale znaczące ryzyko "drugiej fali" zachorowań pozostanie
    _przynajmniej_ przez rok do zakończenia następnego sezonu grypowego.
    Pracodawcy powinni móc "coś w tej kwestii robić" w swoich
    przedsiębiorstwach bez czekania na to kiedy i czy państwo ruszy dupę.
    W kilka miesięcy raczej wyjdzie kto sensownie inwestuje w ochronę
    pracowników/klientów, kto przepłaca strasznie a kto "oszczędza jak debil".

    Ja osobiście preferuje (póki/jak się da) sprawdzanie na raz wielu
    ścieżek i szybkie naśladowanie tych którym wychodzi/wyszło,
    uczenie się na _cudzych_ błędach. Żeby miała sens polityka "Lepiej być
    drugim mądrym niż pierwszym głupim" potrzeba paru+ pierwszych.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2020-03-25 16:24:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >się zastanawiam. Oczywiście szacunek dla Zarządu KGHM, ale ...

    >Czy KGHM jest jakimś wyjątkowym przedsiebiorcą? Nie mogły tego kupić

    nie mogly.
    a) przetarg,
    b) sluzby nie maja pieniedzy. A KGHM ten milion czy dwa zawsze
    wykrzesze, najwyzej pozyczy od PKOBP :-)

    >Przecież te zakupy nie stanowią kosztów
    >uzyskania przychodów dla KGHM. To jak to ktoś rozliczy?

    Dobre pytanie. Moze po prostu inspektor nie bedzie upierdliwy :-)
    Albo sobie dolicza do rachunku :-)
    Zreszta maseczki to potrzebne gornikom :-)

    >Jak piekarz głodnemu chciał dać chleb, to VAT musiał zapłacić.

    To jedno sie akurat zmienilo.

    J.

  • 4. Data: 2020-03-25 16:31:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Mar 2020 15:39:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > się zastanawiam. Oczywiście szacunek dla Zarządu KGHM, ale ...
    >
    > Czy KGHM jest jakimś wyjątkowym przedsiebiorcą? Nie mogły tego kupić

    Takimi rzeczami powinna zajmować Agencja Rezerw Materiałowych, ale - o czym
    uprzejmie już dzisiaj donosiłem - zajmowała się skupem miału z rodzimych
    kopalń i do zakupu maseczek i respiratorów zupełnie nie miała głowy.

    Maliniak niedawno przechwalał się, że zna prezydenta Chin, więc to może być
    element jego kampanii wyborczej.

    Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to, że państwo z kartonu po raz pierwszy ma
    jakiś problem do rozwiązania, co spowodowało kompletny chaos, z którego
    wynika prowizorka. Wczoraj rząd ogłosił o wprowadzeniu obostrzeń w
    przemieszczaniu się, które miały praktycznie sprowadzać się do zamknięcia
    obywateli w domach. Potem dopiero zaczęto się zastanawiać, co te regulacje
    oznaczają konkretnie i czy można jeździć na rowerze albo biegać, a wersja
    zmieniała się kilka razy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-03-25 16:48:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 16:24, J.F. pisze:
> [...]
    > a) przetarg,
    > b) sluzby nie maja pieniedzy. A KGHM ten milion czy dwa zawsze
    > wykrzesze, najwyzej pozyczy od PKOBP :-)

    Ale owe miliony mógł wpłacić do budżetu jako powiedzmy dywidendę.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-03-25 16:48:38
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > uzyskania przychodów dla KGHM. To jak to ktoś rozliczy? Jak piekarz
    > głodnemu chciał dać chleb, to VAT musiał zapłacić.

    Może nasze firmy, które mają tam zaufanych kontrahentów, mogą więcej
    ugrać niż powołane do tego służby?

    https://www.wnp.pl/nafta/unimot-sprowadzi-do-polski-
    testy-na-koronawirusa-za-1-5-mln-zl,381313.html

  • 7. Data: 2020-03-25 17:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale owe miliony mógł wpłacić do budżetu jako powiedzmy dywidendę.

    Co sie odwlecze, to nie uciecze.
    Ale nie mogl, bo potrzebna decyzja WZA, ktore trzeba zwolac, a dzis
    juz nie wolno :-)

    Poza tym budzet nie musi przekazac do odpowiedniej sluzby :-)
    A na dobra sprawe ... nie trzeba poprawki w ustawie budzetowej ?

    No i dywidende trzeba wyplacic miedzy wszystkich akcjonariuszy, choc
    akurat podatkow przy tym tyle, ze budzetowi sie oplaci :-)

    Ale sie glupio pytasz o co chodzi - wszystkie "panstwowe" firmy
    dostaly prikaz, a PiS juz sie chwali, jakie to wazne, zeby te
    panstwowe firmy miec.
    Chociaz ... no w sumie racja - wazne :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-03-25 17:18:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-25 16:48, nadir wrote:
    > Może nasze firmy, które mają tam zaufanych kontrahentów, mogą więcej
    > ugrać niż powołane do tego służby?
    >
    > https://www.wnp.pl/nafta/unimot-sprowadzi-do-polski-
    testy-na-koronawirusa-za-1-5-mln-zl,381313.html

    "Czeskie władze zdecydowały się na powrót do klasycznych testów na
    obecność koronawirusa. Wszystko z powodu wysokiego marginesu błędów na
    poziomie ok. 80%, jaki wykazywały testy otrzymane z Chin."

  • 9. Data: 2020-03-25 17:18:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 16:31, Olin pisze:

    > Potem dopiero zaczęto się zastanawiać, co te regulacje
    > oznaczają konkretnie i czy można jeździć na rowerze albo biegać, a wersja
    > zmieniała się kilka razy.

    Obecna _interpretacja_ na stronie gov to że możba robić wszystko, tylko
    we dwójkę (nie dotyczy rodzin - tu nie ma ograniczeń).

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-03-25 17:32:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Obecna _interpretacja_ na stronie gov to że możba robić wszystko,
    >tylko we dwójkę (nie dotyczy rodzin - tu nie ma ograniczeń).

    A co z pogrzebami, weselami i slubami ?

    Stypy w restauracji to sie nie zrobi, zebrac na cmentarzu ... trudno
    sie do 2 osob ograniczyc,
    ale umowione wesele ... domy weselne zamkniete, czy slubu nie udzielą
    ?

    USC moze i zamkneli, ale ksiadz moze :-)

    J.