  • 1. Data: 2007-12-23 21:54:58
    Temat: Imitacja dziury po kuli kal.9mm - naklejka
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Na allegro można kupić akcesoria, naklejka imitująca dziurę w szybie po
    kuli:
    Dziury po kulach kal. 9mm
    Dziury po kulach kal. 13mm
    Dziury po kulach kal. 5.5mm

    ale ja mam pytanie prawne w związku z tym, czy naklejenie takiego czegoś
    komuś na samochodzie to może być art. 190 kk (grożba karalna) ?

    W filmach kryminalnych pewnie tego używa się w dużych ilościach.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-23 22:50:53

  • 2. Data: 2007-12-23 22:05:40
    Temat: Re: Imitacja dziury po kuli kal.9mm - naklejka
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:fkmlfq$14b$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > komuś na samochodzie to może być art. 190 kk (grożba karalna) ?
    >
    > W filmach kryminalnych pewnie tego używa się w dużych ilościach.

    naklejke traktujesz jako grozbe? dziwne

  • 3. Data: 2007-12-23 22:15:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawcio wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    > wiadomości news:fkmlfq$14b$1@achot.icm.edu.pl...

    > naklejke traktujesz jako grozbe? dziwne

    w sumie skoro można komuś nawrzucać, że się go zabije, to czemu za
    pomocą obrazka nie można byłoby zrobić tego samego?

  • 4. Data: 2007-12-23 22:17:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    >
    > ale ja mam pytanie prawne w związku z tym, czy naklejenie takiego czegoś
    > komuś na samochodzie to może być art. 190 kk (grożba karalna) ?

    samym obrazkiem nie, ale jeśli to było powiązane z wcześniejszymi
    groźbami to dlaczego by nie.

  • 5. Data: 2007-12-23 22:29:05
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    > samym obrazkiem nie, ale jeśli to było powiązane z wcześniejszymi groźbami
    > to dlaczego by nie.

    to juz mysle ze zalezy od indywidualnej interpretacji. Jesli by wziasc pod
    uwage wczesniejsze grozby jesli mozliwosc przestraszenia sie

  • 6. Data: 2007-12-24 04:52:42
    Od: "LemonR" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > ale ja mam pytanie prawne w związku z tym, czy naklejenie takiego czegoś
    > komuś na samochodzie to może być art. 190 kk (grożba karalna) ?

    Naklejki z dziurami 13mm i 5,5 na pewno nie bo nie ma takich pocisków. Co
    najwyżej 12,7 i 5,56.
    LemonR

  • 7. Data: 2007-12-24 08:39:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news://news-archive.icm.edu.pl/fkmm3i$ntq$1@pepin.po
    lanet.pl
    użytkownik *Pawcio* napisał(a):

    > naklejke traktujesz jako grozbe? dziwne

    Dostać od kogoś koński łeb, to też żadna groźba ;)

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2007-12-24 14:32:24
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > to juz mysle ze zalezy od indywidualnej interpretacji. Jesli by wziasc

    Jeśli by co??

  • 9. Data: 2007-12-26 01:42:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LemonR" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Naklejki z dziurami 13mm i 5,5 na pewno nie bo nie ma takich pocisków. Co
    > najwyżej 12,7 i 5,56.

    Średnica przestrzeliny niekoniecznie musi mieć taką sama średnicę, jak
    nominalny kaliber pocisku. Po pierwsze sam pocisk niekoniecznie ma średnicę
    równą nominalnemu kalibrowi. Po drugie pocisk w chwili trafienia odkształca
    się w zależności od materiału przeszkody. Taki pocisk myśliwski
    półpłaszczowy, to może wyrwać dziurę ze dwa razy większą od kalibru. Po
    trzecie w materiale celu dochodzi do odkształceń o charakterze
    sprężysto-plastyczno-kruchym. Te sprężyste powodują, dziurka po przejściu
    pocisku się zmniejszy. W wypadku amunicji wystrzelonej z broni o dużej
    prędkości pocisku dochodzą jeszcze zjawiska związane z rozchodzeniem się
    fali uderzeniowej w materiale celu i tu już trzeba by było znać strukturę
    materiału - rażący przykład to nasze karabiny Ur z 1939 roku, które
    "przebijały" pancerz czołgu nie robiąc w nim dziury :-)

    Z kalibrów 5,5 mm, to jest przykładowo dokładnie taka amunicja do
    karabinków pneumatycznych. 5,45 ma TANTAL. W trakcie II WS szereg państw
    używało broni kaliber 13,2 w postaci najcięższych karabinów maszynowych
    Hotchkins (mieli je na pewno Francuzi i Japończycy). Niemcy mieli lotnicze
    nkm-y MG-131 kal. 13 mm. 13 mm jest normalnym kalibrem dla broni
    czarnoprochowej i sporo tego znajdziesz w muzeach. Były pistolety rakietowe
    (jedyne w praktyce) zdaje się o tym kalibrze.

    Reasumując wniosek, jakoby niemożliwe było otrzymanie przestrzelin o
    średnicy 13 i 5,5 mm jest nietrafiony. Pomijam już, że nie sądzę, by ktoś
    latał z suwmiarką i mierzył te przestrzeliny i w ogóle zastanawiał się nad
    tym, co napisałem wyżej.

  • 10. Data: 2007-12-27 07:45:40
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > naklejke traktujesz jako grozbe? dziwne

    Bo i dziwne czasy mamy. Telewizja, internet...;))

    --
    Pzdr
    Leszek