  • Data: 2003-11-18 23:18:27
    Temat: Jak to wyglada w praktyce?
    Od: "Pacynka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczor grupowiczom.

    Mam pytanie dotyczace procedury karnej a scisle jej zastosowania w praktyce.

    Kazus (z zycia wziety) wyglada nastepujaco:

    Kobieta prowadzaca samochod wjechala na skrzyzowanie przy zielonym swietle.
    Na skrzyzowaniu zostala uderzona w bok przez inny samochod prowadzony przez
    mezczyzne ktory wjechal na czerwonym swietle (zderzenie pod katem 90
    stopni). Kobieta doznala obrazen ciala (szyja i noga) ktore leczyla pozniej
    przez ponad miesiac. Policja przybywszy na miejsce stwierdzila ze to byla
    wina kobiety i nie skierowala sprawy do sadu karnego.
    W postepowaniu cywilnym (sprawa w zw. z ubezpieczeniem, odszkodowaniem) sad
    uznal ze wina lezala po stronie mezczyzny.

    Moje pytanie brzmi: skoro winnym ( w postepowaniu cywilnym) okazal sie
    mezczyzna to w jaki sposob mozna go teraz pociagnac do odpowiedzialnosci
    karnej? Czy prokurator powienien zareagowac teraz z urzedu? Jesli tak to kto
    go powiadomi? Jak to wyglada w praktyce?

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi.

    Pacynka