  • 31. Data: 2020-09-14 12:56:48
    Temat: Re: Interwencja
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Lejemy pałką, albo traktujemy taserem - jeśli by się opierać na
    > linkowanych tu materiałach :-)
    >
    > A już na poważnie, to sposobów ustalenia tożsamości jest masa i dokument
    > nie jest jedynym. Są opisane w rozporządzeniu. Jeśli one się nie
    > powiodą, to istnieją podstawy by podejrzewać, że legitymowany wprowadza
    > w błąd policjantów co do swojej tożsamości, a to jest wykroczenie.
    > Wówczas istnieją podstawy, by taką osobę zatrzymać jako sprawcę tego
    > wykroczenia, której tożsamości ustalić nie można.

    Może się zdecyduj, czy kulsony chciały ustalać tożsamość, czy specjalnie
    wzięły kask z kneblem, bo jechały do dobrze im znanego przestępcy?

    MJ

  • 32. Data: 2020-09-14 14:14:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 12:56, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > Wówczas istnieją podstawy, by taką osobę zatrzymać jako sprawcę tego
    > wykroczenia, której tożsamości ustalić nie można.

    Czemu ja mam się w ogóle na cokolwiek decydować? Przyczynę zatrzymania
    znają zapewne policjanci. Ja mogę się jedynie pewnych rzeczy domyślać. W
    każdym razie ne ma czegoś takiego, jak zatrzymywanie celem ustalenia
    tożsamości.

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2020-09-14 14:21:36
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > znają zapewne policjanci. Ja mogę się jedynie pewnych rzeczy domyślać. W
    > każdym razie ne ma czegoś takiego, jak zatrzymywanie celem ustalenia

    Cytować też nie umiesz?

    MJ

  • 34. Data: 2020-09-14 15:03:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 11:36, J.F. pisze:

    > Mozesz podac w ktorym rozporzadzeniu ?

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW w sprawie postępowania przy wykonywaniu
    niektórych uprawnień policjantów

    > Taa ... to mamy problem, bo widziales tam jakies wykroczenie/przestepstwo ?

    Ja tam żadnego problemu nie mam. Nie wiem, jak Ty. No i nie wiem, co by
    ma brak na tym filmiku wykroczenia do rzeczy. Już pisałem, ze mógł go
    wcześniej się dopuścić.

    > Nie znam. Napisali, ze Białystok.

    To prawdopodobnie nic się nie dowiesz, bo raczej interesu w tym nie masz.

    > Do szczecinskiej napisze, niech szukaja wlasciwej :-P

    Możesz, ale odpiszą, ze nie mają wiedzy i tyle z tego będzie.

    > Wynika, ze sa trzy prokuratury rejonowe, ale pod tym samym adresem i
    > telefonem;

    Ale jednak trzy różne. Przede wszystkim, jeśli już w ogóle chcesz o coś
    pytać, to bym Policji pytał. Prokuratura nie musi w ogóle w tym
    uczestniczyć.

    > Ja tak w kwestii innych dyskusji, ze prokurator niby niewiele moze.

    Wiesz, jak zadajesz nieprecyzyjne pytanie, to dostajesz nieprecyzyjne
    odpowiedzi.

    > Jak widac sie poskarzyl, ale ... jak rozumiem, to komendant parafke i
    > tak musial zlozyc - kwestia czasu.

    Czemu komendant?

    > A w notatniku wpisany jakis powod zatrzymania ... i jak to sie
    > kwalifikuje - poswiadczenie nieprawdy w dokumentach ?

    Nie mam zielonego pojęcia, co oni wpisali i dlaczego tego człowieka
    zatrzymywali. Nie umiem Ci odpowiedzieć. Po za tym z tymi wpisami, to
    też nie ma jakiejś jednej szkoły. Wiele zależy od lokalnych zwyczajów.
    Generalnie ma z tego wynikać z jakiego powodu użyto ŚPB, czego użyto i
    jaki był skutek. Masz w ustawie o ŚPBiBP z tyłu wypisane, co powinno być.

    > Nie przez komendanta, ktory zaklada, ze policjant nie klamie, tylko
    > przez policjantow, co wpisali, ze agresywny byl ...

    Komendant raczej nie rozlicza patroli.

    > No i moze stad brak slyszenia
    > Tak czy inaczej - spowodowanie zagrozenia czy falszywy zarzut - wybieraj
    > sam :-)
    > No chyba, ze te kaski bezpieczne, albo wina ministra bedzie ... no bo
    > przeciez nie poslow :-)

    A musi być cokolwiek?

    > To sie dali zlapac jak dzieci :-)

    Nikt nie jest doskonały.

    > Nie widac, aby policjanci zapezpieczali flaszke.

    Nikt chyba tego nie zabezpiecza, bo niby czego dowodem jest flaszka z
    alkoholem? Równie dobrze mógł stać i trzymać.

    > No i jeden z tych innych zauwazyl kamere :-)

    No to co z tego? Jest zakaz zauważania?

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2020-09-14 15:11:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 11:17, J.F. pisze:

    > Ciekawe czy pozostala piatka tez czula won alkoholu, czy z ostroznosci
    > procesowej wolala stwiedzic, ze nie pamietaja lub nie wąchali - przeciez
    > jeden wystarczy :-)
    >
    > A w ogole co to za kraj, zeby won alkoholu byla wystarczajacym powodem
    > zatrzymania, ale to wyjatkowo nie do policjantow zarzut - choc jak widac
    > - korzystaja z okazji i naduzywaja ...

    Ja, to bym zaczął od zbadania, czy w ogóle jakakolwiek woń była powodem
    zatrzymania. Bo na razie, to jest chyba informacja od samego
    zatrzymanego i niekoniecznie musi być prawdziwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2020-09-14 15:23:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 11:11, J.F. pisze:

    > A policjant o tym wiedzial ? Kazali mu szukac podejrzenego ?
    > Bo nieuzasadnione zatrzymanie, to co to jest wedle KK ?
    > No i czy policjant nie powinien podac powodu zatrzymania? A fonia tam
    > jest ...

    Nie wiem, czy policjant wiedział. Bywa, ze jest tylko rysopis i się
    "pasuje" każdego podobnego - no ale wówczas nie jedzie się z kaskiem i
    nie rzuca na niego znienacka.

    > Jest i ciag dalszy
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/bial
    ystok-brutalna-interwencja-policji-jeden-z-mundurowy
    ch-wrocil-do-pracy/2n6sr23

    Takie sobie źródło :-)

    Czyli to już jest w sądzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2020-09-14 17:16:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    ystok-brutalna-interwencja-policji-jeden-z-mundurowy
    ch-wrocil-do-pracy/2n6sr23

    > Takie sobie źródło :-)

    Znaczy sobie zmyślili zarzuty, czy po prostu tradycyjnie prok dię
    zlitował i dla jego dobra mu zarzuty postawił?

    Strasznie cię boli jak dziennikarze z dupy coś o policji piszą. Tym
    bardziej, że zwykle okazuje się, że to jak najbardziej prawda a potem
    jeszcze inne gówno wypływa.

    "Pan Marek chciał poznać przyczynę rewizji. Po chwili został powalony na
    ziemię i zakuty w kajdanki."

    To nie ty piasłeś o tym, jak źle kończą przemądrzali "prawnicy"?

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-09-14 18:19:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >zlitował i dla jego dobra mu zarzuty postawił?

    >Strasznie cię boli jak dziennikarze z dupy coś o policji piszą. Tym

    Co by nie mowic - Fakt to kiepskie zrodlo. Ale chyba nie zmyslili tych
    zarzutow :-)

    >bardziej, że zwykle okazuje się, że to jak najbardziej prawda a potem
    >jeszcze inne gówno wypływa.

    No nie, poczekajmy na wyrok sadu. Skaze, anuluje, uniewinni, anuluje

    >"Pan Marek chciał poznać przyczynę rewizji. Po chwili został powalony
    >na ziemię i zakuty w kajdanki."
    >To nie ty piasłeś o tym, jak źle kończą przemądrzali "prawnicy"?

    No i prawde pisal jak widac :-)
    Ale dotyczy obu stron, wiec jest sprawiedliwosc w RPiS 3.5 :-)

    J.

  • 39. Data: 2020-09-14 19:53:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 18:19, J.F. pisze:

    > Co by nie mowic - Fakt to kiepskie zrodlo. Ale chyba nie zmyslili tych
    > zarzutow :-)

    Dokładnie. Ale TVN też nie dobry, bo stronniczy - przyczepił się tego
    stachowiaka i aferę kręci;)

    > No nie, poczekajmy na wyrok sadu. Skaze, anuluje, uniewinni, anuluje ...

    Akurat ta grupa to IMHO jak żadna nadaje się do komentowania a nawet
    kontestowania wyroków sądów. Zwłaszcza że od niedawna różne kraje
    odmawiają wydawania nam różnych ludzi, twierdząc że w polsce nie ma
    niezależnego sądownictwa. Zresztą i bez tego fakt że znaczna część
    apelacji a potem kasacji znajduje uznanie świadczy o tym, że
    wcześniejsze wyroki były z dupy.

    > No i prawde pisal jak widac :-)

    Tego akurat nikt nie kwestionował. Były czasy gdy milicja zawsze miała
    rację. Nowe wraca...

    > Ale dotyczy obu stron, wiec jest sprawiedliwosc w RPiS 3.5 :-)

    Rozwiń.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-09-14 22:34:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 11 Sep 2020 22:30:19 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    >Dziwi mnie upór przy tym dowodzie osobistym, bo
    >policjant chyba do niego po imieniu mówi, więc go zna.
    Gosc sie kulturalnie przedstawil wiec imie bylo policjantowi znane od
    chwili gdy je podał. Nie musial znac wczesniej.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl