  • 31. Data: 2021-12-25 17:43:31
    Temat: Re: Gwarancją/rękojmią izraelskiego Pegasusa :-) [AP sugeruje+ wady/braki?]
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Ale nadal jeden człowiek bedzie to odsłuchiwał rok przykładowo :-)

    Nie oszukuj.
    Trzy miesiące nagrań rozmów telefonicznych to około 90 godzin.
    Sprawdzić czy nie gospodyni domowa wisząca na telefonie 10 godzin
    zamiast godziny dziennie?
    Po pierwszych kilku godzinach przestajesz słuchać rozmów z wybranymi
    osobami bo nic nie wnoszą. I potrzebujesz na to już tylko 45 zamiast
    90 godzin. W krajach cywilizowanych komputer szuka w nagraniu
    słów kluczowych i dopiero te rozmowy sprawdzają ludzie.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2021-12-26 01:54:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > NSA,gov działa głownie na Pegasusach? Jakoś wątpię+.

    No właśnie sugeruję coś wręcz przeciwnego, choć z tego co widzę, Pegasus
    też w jakimś stopniu na socjotechniki używa.

    > Przy takiej masówce zostawiałby za dużo śladów.

    Pegasus raczej dla wybrańców (high profile cases).

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2021-12-26 02:25:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tego typu oprogramowanie wykorzystuje dziury w zabezpieczeniach, a te
    > bywają łatane, toteż i łatać trzeba exploidy. Mam okazję korzystać z
    > takiego oprogramowania https://forensictools.pl/produkty/xry/ i jak się
    > go kilka miesięcy nie zaktualizuje, to w zasadzie nic nie działa.
    > Oczywiście skala problemu inna, bo XRY służy do szybkiego analizowania
    > posiadanego dowodowego urządzenia, a nie podsłuchów po sieci, ale mam
    > podstawy sądzić, że wiele problemów będzie wspólnych.

    Dziury się łata jeśli się o dziurach wie. Dziur aż tak dużo tych
    znaczących nie ma, bo drobne to i owszem.

    > Z PEGASUSem - o ile się orientuję - jest taka sprawa, że on działa
    > sieciowo, czyli infekuje jak leci wszystko, co mu się udaje i na wszelki

    Trochę inaczej, on sprawdza różne podatności próbując, która zadziała.

> [...]
    > inwigilowane samo w sobie. Czasem mogło być wykorzystywane przez system
    > do ataku na inne urządzenie albo do uzyskiwania informacji o sieci czy z
    > sieci, które służą do inwigilacji innego urządzenia. Przykładowo
    > infekujemy urządzenie, w którym mamy dostęp do GPSa i analizując
    > informacje o antenach BTS i położenie GPS możemy później mniej więcej
    > umiejscowić inne urządzenie, w którym nie mamy GPSa. Natomiast zbyć
    > "cienki" jestem, by to weryfikować i zajmować jakieś merytoryczne
    > stanowisko. Pytanie, czy autorzy alertów zdają sobie sprawę z tego, jak

    Klientów pegasusa stać na ukrywanie się na poziomie zewnętrzej
    infrastruktury (instytucje rządowe z dostępem do głównych węzłów).
    Przejmowanie urządzenia, aby robiło za hosta do ataków, czy punkt
    pośredni, to raczej domena mniejszych grup hakerskich.

    > Za skrajnie nieprawdopodobne uważam, by ktoś przepychał po sieci on line
    > do Izraela, a stamtąd do Polski jakiekolwiek masowe dane. I nie chodzi
    > mi już nawet o kwestie prawne (Izrael by wiedział, kogo my
    > podsłuchujemy), ale o wydolność takiego systemu. To jest masa
    > informacji, które oczywiście pewnie "z pierwszego" jakieś algorytmy
    > muszą badać, ale i tak ostatecznie musi człowiek zbadać i ocenić
    > przydatność.

    Nie wiem jak to jest zorganizowane logistycznie, ale infrastruktura jest
    obecnie na tyle szybka, że nie widzę z tym żadnego probemu.

    > Żeby podsłuchiwać to, co się dzieje wokół telefonu 24 h/dobę, to trzeba
    > pięciu ludzi, bo oni pracują 8 godzin dziennie i 5 dni w tygodniu. Nad
    > tym nikt z autorów tych "trwożliwych" artykułów się nie zastanawia.

    To żeby analizować, ale zapisywać, logować, to nikogo nie potrzeba. A
    później na spokojnie się sprawdzi, może użyje jakiego oprogramowania do
    wyszukiwania fraz, słów itp.

    > Jeśli chcemy wiedzieć, o czym kilku polityków rozmawia na określonym
    > spotkaniu, to oczywiście jest to technicznie wykonalne, bo takie
    > spotkanie pewnie kilka godzin trwa. Ale na dłuższa metę mało to
    > logistycznie realne. O takich drobiazgach, jak nośniki do przechowywania
    > takiej masy danych, to już nie wspomnę.

    Ale to raczej nie jest masówka. Problem z przechowywaniem to byłby dla
    kilkuset tysięcy podsłuchów na raz.

    Co do ogarnięcia samecj informacji, to już przecież kilka dobrych lat
    temu było wiadomo, że to nie ludzie analizują takie masy. Ludzie co
    nawyżej weryfikują czy tam faktycznie coś jest na rzeczy.

    > Stanąłem kiedyś przed wyzwaniem zabezpieczenia monitoringu z
    > kilkudziesięciu kamer z 30 dni. To było 74 TB danych - bez głosu. Sam
    > kiepskiej jakości obraz.

    No bo nie masz do tego infrastruktury i nie masz na codzień potrzeby jej
    mieć, ale 74TB to nie jest jakaś znacząca obiektywnie ilość. Pegasus to
    nie masówka, a raczej konkretne cele.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2021-12-26 02:27:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i? Kulsony tanie som. 40 bez przerwy waruje na żoliborzu.

    > Załóżmy że kilkadziesiąt to 40. 40x30x24 29k "kamerogodzin". 2,7 GB/h -
    > 45MB/h? To jest kiepska jakość?
    >
    > Zresztą dzwięk to inna sprawa. 24kb/s to już hd voice w telefonii.

    No ja mam 5 kamer, HD, min 15kl/s, z dzwiękiem. Jakość uważam za
    przyzwoitą. Na dysku 3-4TB zawija mi się po ca 2ch miesiącach.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2021-12-26 02:44:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > W dodatku w czasie warowania moglyby podsluchiwac jednym uchem :-)
    >
    > Ale ale ... jak sie zagoni elektronike do roboty, to moze odfiltrowac
    > nieistotne fragmenty sama.

    > Z grubsza DVD. Przy 4k to kiepska :-)

    Raczej niekiepska, ale też daleka od idealnej. Zresztą zależy co to za
    scena, jeśli statyczna, jak to zwykle przy cctv gdzie gro z obrazu się
    zwyczajnie nie zmienia to nawet dla 4k może być jakość całkiem dobra.
    Film HD, 1.5h na 2.7GB, lib264, to całkiem przyzwoita jakość.

    --
    Marcin