    From: "DAR" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Groźby providera
    Date: Wed, 1 Oct 2003 20:23:14 +0200

    Wysłałem email do mojego dostawcy internetu, firmy Interserw o poniższej
    treści i odzwierciedlający stan mojego połaczenia:

    "Informuje, że od sierpnia tego roku znacząco spadł mi transfer na łączu
    internetowym w porównaniu do okresu wcześniejszego. Dotyczy to zarówno
    usług
    p2p, FTP ale także podstawowej obsługi www.
    (bardzo długi czas ładowania stron nawet z popularnych serwerów).
    Proszę o wyjaśnienie sytuacji i informację czy ulegnie to korzystnej
    zmianie."
    W odpowiedzi otrzymałem: email 2003/09/29 10:22:28

    "W odpowiedzi na Pana pismo, informujemy , że sposób korzystania przez
    Pana z
    naszego łącza powoduje zakłócenia w sieci. Zmusiło nas to do nałożenia
    pewnych ograniczeń .
    Patrząc na Pana statystykę ruchu widzimy że nie odniosło to skutku ;"

    email 2003/09/29 10:36:28

    "Oto statystyka ruchu ostatnich miesięcy:
    ściągnięte wysłane
    28wrzesień 8.2GB 7.9GB
    sierpień 12.5GB 11.9GB
    lipiec 13.7GB 12.1GB
    czerwiec 12.4GB 12.2GB
    maj 10.7GB 13.3Gb

    Jezeli nie zmieni Pan sposobu korzystania z łącza bedziemy zmuszeni
    rozwiązać umowę , gdyż wpływa on niekorzystnie na obsługę pozostałych
    użytkowników sieci."

    Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? W umowie abonenckiej nie
    mam określonych parametrów łącza. Podano mi stronę z aktualnym
    regulaminem http://karpaty.pl/regulamin.htm chociaż bardziej pasowałby
    http://interserv.net.pl/regulamin.html.

    Czy nałożenie na moje łącze ograniczeń nie jest zmianą warunków umowy?
    Używam programu emule a komputer włączony jest całą dobę. Transfer nie
    przekracza 3kB/s w jedną i drugą stronę. Czy jest to niezgodne z
    regulaminem? To pierwsza moja korespondencja z providerem. Nie
    wiedziałem, że moje poczynania w tak znaczący sposób zakłócają pracę
    sieci. Jestem gotowy do natychmiastowejrezygnacji, ale umowa wymusza
    na mnie 3 miesięczny okres wypowiedzeniabądź ekwiwalent pieniężny.
    Jednocześnie obecna sytuacjaumożliwia mi korzystanie z internetu na
    tragicznie niskim poziomie.Na innej grupie poradzono mi, żebym ustawił
    program p2p bez ograniczeń to może sami ze mnie zrezygnują.Czy to jest
    metoda? Denerwuje mnie też fakt opłaty za usługę w pełnym wymiarze za
    miesiąc sierpień i wrzesień gdzie prawie ni dało się normalnie otwierać
    stron.
    Obecnie do kilku razy dziennie sygnalizuje mi odłączenie kabla.
    Wcześniej tegonie było. Presja?

    Jeżeli ktoś mógłby udzielić mi porady, byłbym bardzo wdzięczny :)

    Co dalej czynić?

    DAR

    --
    " ...najefektywniejszą metodą zostania
    mistrzem jest naśladowanie stylu myślenia