  • 1. Data: 2005-01-20 17:49:33
    Temat: FUH a FHU czy to to samo?
    Od: "piter" <1...@o...pl>

    witam
    mam dzialalnosc zarejestrowaną jako Firma Usługowo Handlowa NAZWA_FIRMY a na
    pieczątce mam Firma Handlowo Usługowa NAZWA_FIRMY. Czy w związku z tym mogą
    być problemy ze skarbówką itd? Znajomi w miarę zorientowani mowią że oznacza
    to to samo i może tak być. Czy wy sądzicie tak samo?

    piter

  • 2. Data: 2005-01-20 18:13:34
    Temat: Re: FUH a FHU czy to to samo?
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 18:49:33 +0100, piter napisał(a):

> [...]
    > być problemy ze skarbówką itd? Znajomi w miarę zorientowani mowią że oznacza
    > to to samo i może tak być. Czy wy sądzicie tak samo?

    może i to samo ale radzę Ci byś w swoim własnym interesie szybko
    doprowadził to do pozadku.Czasami , a najczęściej diabeł tkwi w szczegółach
    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-01-20 18:25:56
    Od: Janusz <h...@p...com>

> [...]

    > piter

    może i to samo ale radzę Ci byś w swoim własnym interesie szybko
    doprowadził to do porządku.Czasami , a najczęściej diabeł tkwi w
    szczegółach
    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-01-20 19:40:35
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Thu, 20 Jan 2005 18:49:33 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako piter popełniła co następuje:

> [...]
    > być problemy ze skarbówką itd? Znajomi w miarę zorientowani mowią że oznacza
    > to to samo i może tak być. Czy wy sądzicie tak samo?

    Istotną zmianą, kt. wprowadził nie tak dawno KC jest przyjęcie, że każdy
    przedsiębiorca działa pod własną firmą [na marginessie: firma nie jest
    obecnie częścia składową pojęcia przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55(1)
    KC, gdyż służy oznaczeniu tylko przedsiębiorców, a nie prowadzonego przez
    nich przedsiębiorstwa]; istotnym novum jest to, że każda firma
    przedsiębiorcy podlega wpisowi do rejestru. Tak więc na pieczątce powinno
    być tak jak w rejestrze (o właściwym rejestrze mówi art 43(2) par. 2 KC).
    Można by dużo mówić o prawie firmowym, ale chyba nie tego dotyczy problem a
    moim zdaniem FUH a FHU to co innego.

    PS. Gdyby ktoś się czepiał: to nie powinno się mówić nazwa firmy ;)

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 5. Data: 2005-01-22 19:26:13
    Od: "piter" <1...@o...pl>

> [...]
    > Można by dużo mówić o prawie firmowym, ale chyba nie tego dotyczy problem

    dzieki za pomoc
    zrobilem nowe pieczatki

    piter