  • 1. Data: 2005-01-20 15:42:15
    Temat: pytanie o odpowiedzialność sprzedawcy
    Od: "Daniel Biechoński" <d...@r...pl>

    Witajcie

    Mam taki problem
    10 sierpnia 2004 przedłużyłem umowę z IDEA na 2 kolejne lata, w ramach czego
    dostałem telefon siemens c65 w promocyjnej cenie. Już 2 dni po zakupie
    telefon zaczął wykazywać usterki: - zawiesza się, rozłąćza rozmowy, wyłącza
    się samoczynnie.
    3 razy był naprawiany przez autryzowanego serwisanta, nigdy nie pomogło to
    usunąc usterki. W końcu SIEMENS wymienił go na nowy egzemplarz, który po
    tygodniu użytkowania wykazuje identyczne wady. Pracownik SIEMENSA
    zaproponował mi, abym skorzystał z odpowiedzialności sprzedawcy, w tym
    wypadku IDEA. Niegdyś rękojmia, obecnie niezgodność towaru z umową.

    Nie dostałem od IDEI żadnych odpowiedzi pisemnych, na pisma wysłane przeze
    mnie faxem, na co mam potwierdzenia. Oni twierdzą, że pisma do mnie
    wysyłali. Czy są one traktowane jako odpowiedź, skoro ich nie dostałem?

    Będąc W Państwowej Izbie Handlowej dowiedziałem się, że w takim przypadku
    umowa powinna zostać anulowana, ze względu na dostarczenie wadliwego
    narzędzia przez IDEA. IDEA telefonicznie poinformowała mnie, że według nich
    fakt, że korzystałem z gwarancji oznacza że nie mają żadnej
    odpowiedzialności wobec mnie. Nadmienie, że to pracownik IDEA wysyłał
    telefon do naprawy gwarancyjnej, nie ja.

    Chcę złożyć sprawę do sądu polubownego. Mam szanse wygrac?