  • 21. Data: 2022-09-28 16:53:15
    Temat: Re: Dostęp służb do internetu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Sep 2022 06:24:57 +0200, Shrek wrote:

    > Ale musisz ściągnąć lewy sterownik, zamiast standardowego.

    Tak mi sie wydaje, ze przy drukarkach taki mechanizm w Windows jest,
    i sterownik sciaga sie automatycznie.
    Przy skanerach tez powinien byc, bo jakies niestandardowe.

    Czy klawiatura moze spodowowac sciagniecie niestandardowego
    sterownika, to juz nie wiem, ale czemu nie ..

    > To zostaw na komisariacie pendrjwa i zobaczysz:P

    Ba, ostrzezenia po internecie krązą - uwazaj na znalezione pendrive.

    W sumie ... zostawic komus na biurku, czy pod biurkiem ... moze
    pomyslec, ze jego, szczegolnie jesli podobny do jego.
    Moze juz nie pamietac, jakie ma.

    > Dlatego, że żeby to zrobić dobrze, to musi być to opisane. Utajnianie
    > tego nie ma sensu, bo przeciwnik i tak się dowie, a co najwyżej nasi
    > będą niedouczeni.

    Tak niby pisza, ale w praktyce wszytko niejawne jest utrudnieniem dla
    przeciwnika/hackera.

    Czlowiek w fabryce drukarek :-)\

    J.

  • 22. Data: 2022-09-28 16:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Sep 2022 23:45:29 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Taka modulacja wiatraka to chyba dość słaba częstotliwościowo a i też

    slaba, ale do pewnych danych moze starczyc, np hasla uzytkownikow :-)

    > słychać?

    slychac i nie slychac. Zwrocisz uwage, ze wiatrak Ci czesto predkosc
    zmienia?
    A jak bedzie jeszcze czesciej, to zmiana bedzie plynna.

    > A zmiana częstotliwości cpu nie powoduje jakiś zjawisk RF?

    Pewnie tak.

    > Komunikować to się tak raczej nie da, ale przesyłać już by można. Albo
    > dociążać cpu i sprawdzać wahania poboru prądu. Jak mała komórka nocą to
    > może coś wychwyci.

    Komputerow i innych urzadzen moze byc duzo.

    J.

  • 23. Data: 2022-09-28 19:30:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2022 o 16:53, J.F pisze:

    > Tak mi sie wydaje, ze przy drukarkach taki mechanizm w Windows jest,
    > i sterownik sciaga sie automatycznie.

    Ale musi być podpisany. No i z tym automatycznie to jak pracujesz na
    koncie admina - nawet ja w domu tego nie robię, więc w krytycznych
    systemach mam nadzieję że ktoś tego pilnuje.

    > Ba, ostrzezenia po internecie krązą - uwazaj na znalezione pendrive.

    Ja wiem, ty wiesz, kulson sprawdzi...

    > W sumie ... zostawic komus na biurku, czy pod biurkiem ... moze
    > pomyslec, ze jego, szczegolnie jesli podobny do jego.
    > Moze juz nie pamietac, jakie ma.

    Generalnie do takich systemów usb powinno być poblokowane.

    > Tak niby pisza, ale w praktyce wszytko niejawne jest utrudnieniem dla
    > przeciwnika/hackera.

    Ale jak sobie wyobrażasz. Że każda jednostka ma inaczej i jak technika z
    tej jednostki bomba zabije, to nikt się nie połapie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-09-30 13:01:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Sep 2022 19:30:20 +0200, Shrek wrote:

    > Ale musi być podpisany.

    Chyba nawet gdzies na serwerze MS.

    > No i z tym automatycznie to jak pracujesz na
    > koncie admina - nawet ja w domu tego nie robię, więc w krytycznych
    > systemach mam nadzieję że ktoś tego pilnuje.

    Krytyczne systemy bywaja mocno ograniczone, ale o tego admina bym sie
    nie zalozyl. Wiekszosc uzytkownikow Windows ma na swoim komputerze
    jedno konto i nie miesza.
    A czy uniemozliwi to podlaczenie innym drukarki ?

    > Ja wiem, ty wiesz, kulson sprawdzi...

    Ja wiem, ale pewnie sprawdze. A 99% zwyklych ludzi nie wie, wiec
    sprawdzi. Kulsony raczej nie inne, choc moze im ktos szkolenie zrobil.

    A podpisujesz swoje pendrajwy?
    Bo ja jakos nie, a kupilem tego troche, i naprawde nie pamietam juz
    jakie.
    Jakby ktos chcial mi podrzucic, to nie mialby klopotu.

    A przeciez mozna jeszcze poprosic o wydrukowanie pliku itp ...

    > Generalnie do takich systemów usb powinno być poblokowane.

    I co - zadnych pendrajwow w sluzbie?

    Dla celow tajnych moze i wazne, zeby ktos nie mogl skopiowac
    informacji i wyniesc.

    > Ale jak sobie wyobrażasz. Że każda jednostka ma inaczej i jak technika z
    > tej jednostki bomba zabije, to nikt się nie połapie?

    Jest dzial konstrukcji i informatyki, to wiedzą.

    Chodzi o publikowanie wszelakich infomacji - ze np haslo jest z
    tokena, i zawiera zaszyfrowane DESem haslo, date i czas.
    klucza i hasla nie podajemy, ale przeciwnik wie, czego sie spodziewac.
    A inaczej to wyglada, jak wlamywac widzi "enter login: pasword" i nie
    wie nic.

    No coz - publikacja DES pozwolila wierzyc, ze byl trudny do zlamania,
    skoro wielu ludzi sie głowiło i na niewiele wpadli.
    Ale z drugiej strony publikacja Enigmy pozwolila Polakom a potem
    Anglikom ją rozgryzc.

    J.

  • 25. Data: 2022-09-30 18:54:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Sep 2022 14:41:11 +0200, Shrek wrote:

    > Wszystko można próbować...

    > Najprościej...

    No to jeszcze moze poczekac na okres bezczynnosci, po czym emaila z
    danymi wyslac. Klawisze do tego wystarczą :-)

    Choc nie - slad zostawia, lepiej przegladarke www odpalic i tam cos
    wyslac.

    > Obstawia, że same się nie aktualizują. A te co są z netu muszą być
    > podpisane, żeby bez ostrzeżenia się instalowały.

    No to beda podpisane. Przez firme Han See Yuu ...

    > Oryginał jawny, tłumaczenie tajne;)

    Powiedzmy poufne :-)

    > Wiem, ale żeby aktualizować firmware to tezeba mieć dostęd po
    > urządzenia. Zdaje się że wszystkie falowniki tego modelu "udoskonalili"
    > więc musiało się to odbyć u producenta albo wręcz za jego wiedzą.

    Chyba niekoniecznie.

    J.

  • 26. Data: 2022-10-01 06:45:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale musisz ściągnąć lewy sterownik, zamiast standardowego.

    Chyba nie. Zobacz np. takie coś. Wkładasz dongla, który system
    rozpoznaje np. jako klawiaturę (standardowe sterowniki) i dla niepoznaki
    np. dysk. I ta klawiatura sobie coś tam za jakiś czas napisze lub
    spowoduje reboot do tego dongla.

    > Dlatego, że żeby to zrobić dobrze, to musi być to opisane. Utajnianie
    > tego nie ma sensu, bo przeciwnik i tak się dowie, a co najwyżej nasi
    > będą niedouczeni.

    Opisać trzeba pewne procedury, ale już niekoniecznie ich szczegóły w tym
    implementacji.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2022-10-01 06:48:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale musi być podpisany. No i z tym automatycznie to jak pracujesz na
    > koncie admina - nawet ja w domu tego nie robię, więc w krytycznych
    > systemach mam nadzieję że ktoś tego pilnuje.

    A jak dostaniesz w prezencie ładowarkę z kablem? Albo miatraczek na usb
    lub lampkę? A jak sam kabel? Też będzisz taki czujny? :)

    > Generalnie do takich systemów usb powinno być poblokowane.

    Też tak myślę.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-10-01 07:33:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2022 o 18:54, J.F pisze:

    > No to beda podpisane. Przez firme Han See Yuu ...

    Nie wiem czy microsoft łyka takie rzeczy. No i jak sięc "tajna" to chyba
    jakiś admin tam jest?

    > Powiedzmy poufne :-)

    Dokładnie. I żebry robić rzeczy na poziomie zastrzeżone, musisz mieć
    papiery na poziom poufne;)

    > Chyba niekoniecznie.

    Może i nie, ale sam użytkownik to sobie raczej firmwarów nie wgrywa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2022-10-01 07:44:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2022 o 13:01, J.F pisze:

    > Krytyczne systemy bywaja mocno ograniczone, ale o tego admina bym sie
    > nie zalozyl.

    Bez jaj... Ja wiem, że kulsony to nie top 10 zawodów do których wymagana
    jest nadzwyczajna inteligencja, ale zakładam że choćby dla
    spersonalizowania środowiska każdy ma swoje konto.

    > Wiekszosc uzytkownikow Windows ma na swoim komputerze
    > jedno konto i nie miesza.

    Ale to w domu nie w pracy.

    > A czy uniemozliwi to podlaczenie innym drukarki ?

    Nie sądzę, żeby w krytycznym systemie użytkownik móg instalować cokolwiek.

    > A podpisujesz swoje pendrajwy?

    Nie.

    > Bo ja jakos nie, a kupilem tego troche, i naprawde nie pamietam juz
    > jakie.
    > Jakby ktos chcial mi podrzucic, to nie mialby klopotu.

    Pewnie nie, ale ja nie mam tajnej sieci;)

    > I co - zadnych pendrajwow w sluzbie?

    Jeśli na sieci są pliki "poufne" to tak. "Zastrzeżone" chyba też.

    > Jest dzial konstrukcji i informatyki, to wiedzą.

    Ale to ma być tak samo we wszystkich jednostkach nato.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2022-10-01 07:45:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak dostaniesz w prezencie ładowarkę z kablem? Albo miatraczek na usb
    > lub lampkę? A jak sam kabel? Też będzisz taki czujny? :)

    Do takich systemów nic się nie podłącza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!