  • 1. Data: 2022-09-18 13:36:01
    Temat: Chodnik & droga dla pieszych od wczoraj
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Z kodeksu definicje:

    4a) droga dla pieszych - drogę lub część drogi przeznaczoną do ruchu
    pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego
    ruch oraz pełnienia innych funkcji, w szczególności zatrzymania lub
    postoju pojazdów;
    4b) droga dla pieszych i rowerów - drogę lub część drogi, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi, przeznaczoną do ruchu pieszych, osób
    poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, rowerów,
    hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego

    9) chodnik - część drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie do ruchu
    pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego
    ruch;

    i pierwszy przykład z brzegu:
    https://goo.gl/maps/XkxsPZPPjBcnDL7G8

    Czy od 17 września tu jest chodnik ? czy droga dla pieszych ?
    Droga dla pieszych i rowerów chociaż ma w przepisie: "[...]oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi[...]".

  • 2. Data: 2022-09-18 13:57:26
    Temat: Re: Chodnik & droga dla pieszych od wczoraj
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.09.18 o 13:36, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    >
    > Czy od 17 września tu jest chodnik ? czy droga dla pieszych ?
    > Droga dla pieszych i rowerów chociaż ma w przepisie: "[...]oznaczoną

    Ja na wszelki wypadek, wszystkie takie sytuacje jak na przykładzie z
    Łodzi uznałbym za chodnik.

    https://goo.gl/maps/wMV4xE1wbuZDon6JA - a tu jest znak C-16 i sprawa
    jest jasna !!

  • 3. Data: 2022-09-18 14:06:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2022 13:36:01 +0200, Monika Głowacka napisał(a):

    > Czy od 17 września tu jest chodnik ? czy droga dla pieszych ?
    > Droga dla pieszych i rowerów chociaż ma w przepisie: "[...]oznaczoną
    > odpowiednimi znakami drogowymi[...]".

    Ja tam widzę tylko chodniki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-09-18 18:52:33
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.09.18 o 13:57, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Ja na wszelki wypadek, wszystkie takie sytuacje jak na przykładzie z
    > Łodzi uznałbym za chodnik.
    >
    > https://goo.gl/maps/wMV4xE1wbuZDon6JA - a tu jest znak C-16 i sprawa
    > jest jasna !!

    Znalazłem jeszcze takie wyjaśnienie:
    https://tiny.pl/wgzj2

    co jeszcze bardziej komplikuje

  • 5. Data: 2022-09-19 14:55:10
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 13:57, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Ja na wszelki wypadek, wszystkie takie sytuacje jak na przykładzie z
    > Łodzi uznałbym za chodnik.
    >
    > https://goo.gl/maps/wMV4xE1wbuZDon6JA - a tu jest znak C-16 i sprawa
    > jest jasna !!

    Jednak...
    Wszystkie chodniki przed nowelizacją, stały się drogą dla pieszych (po
    nowelizacji)
    a częśc DDP jest chodnikiem, ale to w takim razie znak C-16 traci sens.