  • 21. Data: 2009-12-22 12:31:45
    Temat: Re: Dodanie zdjęć samochodu przez Straż Pożarną bez zgody właściciela
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 08:17:04 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nawet jeśli to póki świat światem takie ekspozycje wolno fotografować.
    > No chyba że to muzeum, a kustosz sobie wywiesił, że nie wolno ;-)

    Znowu prowokujesz z tymi zdjęciami w muzeach? :)))
    Znowu się zrobi flejm :))
    Przecież wiadomo ze WOLNO i MOŻNA fotografować zbiory w muzeum :)

  • 22. Data: 2009-12-22 12:39:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 12:12:04 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A na poważnie: art. 25 ust. 1 ustawy o muzeach.

    A gdzie tu masz przygotowanie i udostęnieni zbiorów?
    One sobie wiszą np. na ścianie, ja wchodzę za opłatą i sobie robię w STANIE
    ZASTANYM te zdjęcia.
    Co innego gdyby celowo dla mnie odpowiednio te okazy przygotowano i
    umożliwiono zrobienie zdjęć...ale przy zwykłym korzystaniu z muzeum ... :))

  • 23. Data: 2009-12-22 12:41:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 12:12:04 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A na poważnie: art. 25 ust. 1 ustawy o muzeach.

    Art 25a pkt 1 :)
    Gdyby natomiast muzeum utrwaliło wizerunek tych muzealiów na np. pendrive -
    mogą pobierać za to kasę :))
    Ale jak sam sobie pstryknę foty cyfrówką to ... :))

  • 24. Data: 2009-12-22 12:45:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:31:45 +0100, Herald napisał(a):

    > Znowu prowokujesz z tymi zdjęciami w muzeach? )) Znowu się zrobi flejm
    > )
    > Przecież wiadomo ze WOLNO i MOŻNA fotografować zbiory w muzeum

    Jak sam słusznie zauważyłeś -- "chyba że"...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 25. Data: 2009-12-22 12:47:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 12:12:04 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A na poważnie: art. 25 ust. 1 ustawy o muzeach.

    A gdzie tu masz przygotowanie i udostęnienie zbiorów?
    One sobie wiszą np. na ścianie, ja wchodzę za opłatą i sobie robię w STANIE
    ZASTANYM zdjęcia tych muzealiów.

  • 26. Data: 2009-12-22 12:56:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:47:26 +0100, Herald napisał(a):

> [...]
    > Co innego gdyby celowo dla mnie odpowiednio te okazy przygotowano i
    > umożliwiono zrobienie zdjęć...ale przy zwykłym korzystaniu z muzeum ...

    Ale mówimy o samochodzie jako obiekcie muzealnym, nie o reprodukowaniu
    zdjęcia samochodu, tak? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 27. Data: 2009-12-23 16:28:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mat mys pisze:
    > W praktyce wygląda to tak: wysłałem maila z zapytaniem kto udzielił
    > zgody na opublikowanie zdjęć mojego samochodu oraz kto i jak dokonał
    > domniemanej wyceny. Nie dostałem odpowiedzi. Ze strony zniknęły
    > zdjęcia i notka o wycenie szkody. Prawdopodobnie musieli mieć zgodę na
    > publikację.

    Prawdopodobnie nie chciało im się użerać z prawdopodobnie świrem ;)

  • 28. Data: 2009-12-23 16:29:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mat mys pisze:
    > A co w przypadku gdy proszę o usunięce zdjęć? Mają prawo odmówić ?

    Tak.

    > Zdjęcia i opis zostały tak przedstawione gdyby to była katastrowa w
    > której zginęło kilka osób, jestem osobą rozpoznawalną i posiadam

    LOL

    > specyficzny samochód co może niepotrzebnie przestraszyć niektórych.

    Samochód nie jest daną osobową ani też nie posiada chronionego wizerunku
    (pomijam przepisy dotyczące wzorów przemysłowych i znaków towarowych, bo
    nie dotyczą one zdjęć).