  • 11. Data: 2009-12-21 20:55:21
    Temat: Re: Dodanie zdjęć samochodu przez Straż Pożarną bez zgody właściciela
    Od: mat mys <m...@g...com>

    Raczej bym to nazwał "ludzkim odruchem" , a nie Twoją zasadą. Wypadek
    może się przydażyć każdemu, szczególnie podczas ostatnich dni
    dodatkowo przy nieodsnieżonej drodze oraz uszkodzonej nawierzchni
    jezdni.

    Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi (te niektóre na temat :) )

  • 12. Data: 2009-12-21 20:56:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Bo jesli ma rejestracje "S1*JANEK" to moze podpadac pod ochrone
    > danych.

    Pod ochrone danych samochodu? No ciekawe ;)

    No i powiedz mi jakim cudem te auta, z tymi chronionymi danymi,
    poruszaja sie po ulicach i wszystkim te dane udostepniaja? ;)

    Jacek Kustra

  • 13. Data: 2009-12-21 21:07:54
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 12:55:21 -0800 (PST), mat mys napisał(a):

> [...]
    > może się przydażyć każdemu, szczególnie podczas ostatnich dni
    > dodatkowo przy nieodsnieżonej drodze oraz uszkodzonej nawierzchni

    Owszem. Ale wśród znajomych miałem też wypadki które wynikały tylko i
    wyłącznie z głupoty kierowców i kończyły się dużo gorzej niż moje
    kilkukrotne wjechania do rowu. Ostrzegać powinno się za wszelką cenę.

    Ale Twój problem znam też z innej strony - jestem fotoamatorem i nie
    raz spotykałem się z zakazywaniem mi fotografowania czyjejś własności
    "a bo se nie życzę". Ludzie są przewrażliwieni na punkcie swoich praw
    własności i wydaje im się że jeśli coś do nich należy to inni mają
    zero praw do tego (i do zdjęć).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2009-12-22 00:19:37
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Gru, 21:38, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał

    > Bo jesli ma rejestracje "S1*JANEK" to moze podpadac pod ochrone
    > danych.
    >
    > ===
    > Też coś! To dalej jest numer rejestracyjny a nie imię czy co tam.

    "MOZE podpadac", dlaczego moze? Jak duzo trzeba sobie zadac trudu zeby
    odnalezc dane osobowe wlasciciela pojazdu/pojazdow z rejestracja
    "wimal"? Czyli na upartego moze to podciagac pod "dane osobowe" jak
    email.
    Dlaczego nadal moze? Bo jeden sedzia zdecyduje ze tak to dane osobowe,
    drugi powie ze nie poniewaz przy sprzedazy samochodu do innego
    wojewodztwa blachy nalezy wymienic.

  • 15. Data: 2009-12-22 08:17:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 21:50:53 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > No chyba że naprawdę masz jakiś wyjątkowy samochód - na przykład
    > pomalowany w jakiś artystyczny wzór i podpadł by pod prawo autorskie.

    Nawet jeśli to póki świat światem takie ekspozycje wolno fotografować.
    No chyba że to muzeum, a kustosz sobie wywiesił, że nie wolno ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 16. Data: 2009-12-22 08:44:03
    Od: l...@v...pl

    Miałem sytuację mojej znajomej, której w wypadku bliski członek rodziny zginął,
    na stronie Straży umieszczone zostały zdjęcia ze zdarzenia, co prawda bez
    rejestracji i z zamazanymi elementami fotografii, jednak mimo to wywoływało duże
    emocje, tym bardziej, iż umieszczone zostało pod opisem akcji "Ściąganie kota z
    drzewa". Wystarczyło pismo, reakcja była natychmiastowa, łącznie z przeprosinami.

    Prewencyjny charakter takich fotografii trafia do niektórych, trzeba o tym
    również pamiętać.

    Są ludzie i ludzie, ostatnio w drodze na Gierkówce, -16oC ciemno, środek nocy, a
    na prawym pasie stoi TIR uszkodzony, przez CB zwróciłem uwagę mu na to jakim
    jest zagrożeniem i nasłuchałem się na swój temat ;) więc wszystkim nie dogodzimy.

  • 17. Data: 2009-12-22 08:56:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "mat mys" <m...@g...com> napisał
    >Nie dostałem odpowiedzi. Ze strony zniknęły
    >zdjęcia i notka o wycenie szkody.

    Może po prostu uznali, że jeśli Ci to przeszkadza to je zdejmą, albo sami
    się motają w prawie i nie chcą kłopotów.

    >Prawdopodobnie musieli mieć zgodę na
    publikację.

    Nie

  • 18. Data: 2009-12-22 11:55:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    > No chyba że to muzeum, a kustosz sobie wywiesił, że nie wolno ;-)

    A ma to jakieś umocowanie?

  • 19. Data: 2009-12-22 12:12:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 12:55:45 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > A ma to jakieś umocowanie?

    Jak wywiesi to ma ;-) choćby gwózdek, na którym powieszą tabliczkę ;-)

    A na poważnie: art. 25 ust. 1 ustawy o muzeach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 20. Data: 2009-12-22 12:30:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 22:07:54 +0100, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > "a bo se nie życzę". Ludzie są przewrażliwieni na punkcie swoich praw
    > własności i wydaje im się że jeśli coś do nich należy to inni mają

    No i mają słuszną rację. Chcesz mieć może prawo do mojej nieruchomości? :)
    Może mam się dzielić z każdym chętnym SWOJĄ własnością?
    Znalazł się janosik czy inny robihód ;))

    A co do fotografowania ... zerknij i poczytaj jak go potraktowano kiedy
    chciał robić zdjęcia ... jakichś budynków czy czegoś tam w mieście :)))
    Zabroniono mu robienia zdjęć czy nie zabroniono? :))