  • 1. Data: 2009-05-10 11:03:39
    Temat: Czy wg Was bezrobotny dostanie może dostać dofinansowanie?
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    Dzień dobry

    Człowiek prowadził w Anglii działalność do 31-12-2008 r.
    Jako bezrobotny wrócił z Anglii do Polski w styczniu.

    Od razu stał się bezrobotnym.
    Złożył wniosek do urzędu pracy o dofinansowanie działalność.
    Niestety domówiono mu, bo stwierdzono, że prowadził wcześniej działalność.
    w rozporządzeniu jest takli zapis w par. 6.2.2:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
    z dnia 17 kwietnia 2009 r.

    w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia
    stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznawania
    bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej

    § 6.3. Do wniosku o przyznanie ze środków Funduszu Pracy jednorazowo
    środków na podjęcie działalności gospodarczej bezrobotny dołącza
    oświadczenia o:

    1) korzystaniu lub niekorzystaniu z bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub
    innych środków publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub
    rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej;

    2) nieprowadzeniu działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed
    dniem złożenia wniosku;

    Czy nasze rozporządzenie odnosi się również do czynności wykonywanych poza
    granicami Polski?
    Czy słusznie mu odmówiono?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2009-05-10 14:20:57
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    fart pisze:

    > 2) nieprowadzeniu działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed
    > dniem złożenia wniosku;
    >
    > Czy nasze rozporządzenie odnosi się również do czynności wykonywanych
    > poza granicami Polski?

    Czytają rozporządzenie "literalnie" nigdzie nie pisze "nieprowadzenie
    działalności gospodarczej na obszarze RP". Jak przepis nie zawęża sam
    swojej jurysdykcji, to dotyczy każdego rodzaju działalności i w każdym
    miejscu w kosmosie :)
    tomasz

  • 3. Data: 2009-05-10 14:23:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy nasze rozporządzenie odnosi się również do czynności wykonywanych
    > poza granicami Polski?

    W znanych mi wypadkach, jeśli autorowi chodzi tylko o terytorium RP, to
    dodaje w treści przepisu zapis "na terytorium RP", akbo równoznaczny.

    > Czy słusznie mu odmówiono?

    Skoro tę działaność gospodarczą prowadził, to raczej tak.