  • 41. Data: 2021-11-25 11:55:14
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2021 20:28:26 +0100, nadir wrote:
    [...]
    > Niemcy się starzeją w szybkim tempie, Angela zapraszając imigrantów w
    > 2015 roku myślała, że przyjadą do niej głównie rodziny z dziećmi. Dzieci
    > potrzeba im dużo, a w większości krajów EU/Schengen przyrost jest
    > ujemny, więc pozostały tylko wielodzietne rodziny z biedniejszych i
    > odleglejszych krajów. Przy okazji można było pokazać, że pomagają
    > uchodźcą wojennym z Syrii czy Iraku. Niemcy po doświadczeniach II WŚ i
    > holokaustu mają w sobie potrzebę oczyszczenia.
    > No ale misterny plan runął w pizdu i zamiast wielodzietnych rodzin na
    > Europę rzuciły się hordy młodych byków.

    No ale w czym problem?
    Mlodzi moga pracowac, zachecic ich tylko do sprowadzenia dziewczyn,
    albo sprowadzic samemu, dac mieszkanie ... i beda dzieci :-)

    A za pare lat wyrasta kolejny problem - dziewczyny siedza w domach,
    niemieckiego nie znaja, jak mieszkaja na "arabskim osiedlu",
    to dzieci nawet w piaskownicy nie lapia ... ida do szkoly i
    niemieckiego nie znaja.

    To juz sie w Berlinie stalo, nawet przed tymi falami uchodzcow.

    J.

  • 42. Data: 2021-11-25 12:01:24
    Temat: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to nie calkiem tak, ze wpedzil w bezrobocie - ono juz bylo,
    > tylko ukryte/zakamuflowane. [...]

    I ten "geniusz ekonomi" *musiał* to zmienić natychmiast mając głęboko w
    dupie skutki społeczne? Czy też może go znacznie przerosło ich ogarnięcie?
    Naród jest dla ekonomii czy ekonomia dla Narodu?
    Terapie szokową się wybacza (tylko) jeśli wyjdzie.

    Więcej niż jedna droga prowadzi do celu, wybrać (przeważnie) można.

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2021-11-25 12:17:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 12:01:24 +0100 (CET), A. Filip wrote:

    > I ten "geniusz ekonomi" *musiał* to zmienić natychmiast mając głęboko w
    > dupie skutki społeczne? Czy też może go znacznie przerosło ich ogarnięcie?

    Ale to i tak by blyskawicznie wyszlo.
    Bo co - chciales sobie kupic pralke Frania czy malucha ?

    A co mialby zrobic, aby tak nie bylo - cla zaporowe wprowadzic,
    czy podniesc kurs walut, zeby nas nie bylo na zachodnie i wschodnie
    stac?

    Natomiast owszem - zarzucam mu, ze jakos slabo pilnowal, czy
    dyrektorzy tych panstwowych zakladow sobie radzą, moze trzeba bylo
    wczesniej interweniowac i ich zmienic, zanim zaklad padl.

    Ale to niby bylo zadanie innego ministra.

    > Naród jest dla ekonomii czy ekonomia dla Narodu?
    > Terapie szokową się wybacza (tylko) jeśli wyjdzie.

    No coz, jesli chodzi o moje zdanie, to wyszla.
    Nagle zaczalem zarabiac wiecej prawdziwych pieniedzy,
    czyli dolarow lub marek, i moglem sobie wiecej kupic.

    A ze tam gdzies pracownicy PGR leżą, to co mnie to obchodzi.
    Albo ze górnicy strajkują, bo zarabiaja dobrze, a oni by chcieli po
    staremu - bardzo dobrze ...

    J.

  • 44. Data: 2021-11-25 12:22:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W Polsce dzień wolności podatkowej wypada gdzieś w połowie roku, czyli
    > mniej więcej 50% wraca do budżetu. W Niemczech aż 90%? No i nawet przy
    > zwrocie 90% 10% tracimy.

    Co ma piernik do wiatraka?
    Jak zwykle nie zrozumiałeś.
    Policzono co się dzieje w Niemczech z wydatkami z budżetu na emigrantów
    (na socjal, kursy językowe itd.), a nie z wydatkami całego budżetu z
    podatków.
    Okazało się, że ok.90% TYCH wydatków wraca do budżetu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2021-11-25 12:28:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 11:43:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Niemcy to juz pare razy robili - najpier przyjmowali Turkow,
    > potem Polakow, potem nowych czlonkow UE, i ciagle brakuje rak do
    > pracy.

    I dlatego "wymyślają uchodźców", zamiast ich normalnie sprowadzić do pracy,
    jak choćby Ukraińców do Polski.

    To nawet ciekawe, co mają w głowie ludzie głoszący z przekonaniem różne
    absurdy. Może mózgi foliarzy mają jakieś inne neurony albo połączenia
    między nimi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2021-11-25 12:32:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 12:01:24 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > I ten "geniusz ekonomi" *musiał* to zmienić natychmiast mając głęboko w
    > dupie skutki społeczne?

    Jedź do Rumunii albo Bułgarii. Tam odczekali 10 lat zanim zrobili, to co
    Balcerowicz. Przy okazji zobaczysz różnicę poziomów życia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2021-11-25 12:54:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 12:32:27 +0100, Olin wrote:

    > Jedź do Rumunii albo Bułgarii. Tam odczekali 10 lat zanim zrobili, to co
    > Balcerowicz. Przy okazji zobaczysz różnicę poziomów życia.

    Ale gdzie?

    Bo przez Rumunie to przejezdzalem gdzies u schylku komuny ...
    i bylo widac masę żebrzących, i tabuny Dacii zaparkowane w
    Bukareszcie.

    Bułgarzy z kolei radzili sobie wtedy calkiem dobrze,
    a dzis ... PKB na glowe
    Polska 15k $
    Bulgaria 12k $
    Rumunia 24k $

    Przy czym PKB moze mylic.

    I jeszcze taki niuans - dlug publiczny:
    Polska 46%, Rumunia 35% PKB, Bulgaria 20%

    Dane za google i Eurostat - moga byc przeklamane ... nie, to zly rok
    na takie porownania.

    https://tradingeconomics.com/poland/government-debt-
    to-gdp
    https://tradingeconomics.com/romania/government-debt
    -to-gdp
    https://tradingeconomics.com/bulgaria/government-deb
    t-to-gdp

    J.

  • 48. Data: 2021-11-25 13:01:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Nov 2021 12:54:21 +0100, J.F napisał(a):

    > a dzis ... PKB na glowe
    > Polska 15k $
    > Bulgaria 12k $
    > Rumunia 24k $

    Skąd wziąłeś te dane?

    W 2018:
    Bułgaria $9 314
    Rumunia $12 270
    Polska $15 426

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_pa%C5%84stw_%C5%
    9Bwiata_wed%C5%82ug_PKB_nominalnego_per_capita

  • 49. Data: 2021-11-25 15:16:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.11.2021 o 11:27, Olin pisze:

    > Czyli migrantów na pontony i do statków wsadziła Merkelowa, żeby sprowadzić
    > ich do roboty i przy okazji odwalić pokutę za II WŚ.
    > Proste i logiczne jak 'Protokoły mędrców Syjonu'.

    Przeszedłeś COVID i pozostała mgła czy to ogólnie demencja?
    Merkel nikogo nie wsadzała i nie wsadza na statki, jej się przed
    kamerami wymskło, że zaprasza uciemiężonych do Niemiec. Tylko jakoś
    "zapomniała" biedaczka podstawić samoloty Lufthansy na lotniska Azji i
    Afryki.

    > Aha, ja tam na naszej granicy widzę właśnie rodziny,

    A nad którą granicą mieszkasz? Bo ja nad zachodnią, i widzę co chodzi po
    mieści i co wyłapuje Policja i Straż Graniczna. Możesz nie uwierzyć ale
    90% to są osoby w wieku 20-30 lat płci męskiej.

    > ale w kurwizji na
    > pewno pokazują zoofilskie obrazki dla suterena.

    No skoro tak twierdzisz.
    Pewnie te wszystkie włoskie, greckie i hiszpańskie telewizje też jedzą z
    ręki Kurskiego.

  • 50. Data: 2021-11-25 15:27:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.11.2021 o 11:51, J.F pisze:

    > Ale tu jest inna sprawa - czy Unia dopuszcza, aby zatrudniac tylko
    > Niemcow?

    Gdzie, w służbach? To już indywidualna sprawa poszczególnych krajów. Na
    kasie w Lidlu może pracować każdy, ale w resortach obronnych/siłowych
    już nie.

    > Ogolnie zabrania, ale moze dla policji czyni wyjatek.

    Szczegółów nie znam.

    > Wiec jak sie Polak zglosi, to moze i zatrudnia, tylko jezyk musi
    > dobrze znac, a moze i szkopskie prawo.

    Język to oddzielna sprawa. W przypadku tych "Niemców" okazało się, że
    większość języka Goethego nie ogarnia.

    W ustawie o Policji masz taki zapis:
    "Służbę w Policji może pełnić obywatel polski o nieposzlakowanej
    opinii[...]"
    Niemcy i inne kraje pewnie mieli/mają podobne zapisy, przecież nie
    będziesz do służb zatrudniał byle kogo.